• $8,4047
  • €10,1808
  • 506.756
  • 1460.86
09 Ocak 2020 Perşembe

Hareketin temel yapı taşı yürüyüşler

Doç. Dr. Özlem Kırandı
Doç. Dr. Özlem Kırandı
YAZARIN SAYFASI

Düzenli yapılan egzersizlerin, yaşam kalitesine önemli derecede anlam kazandırdığından sürekli bahsederken her egzersize başlamadan önce mutlaka sağlık kontrollerinizi yaptırmanız konusunu tekrar önemle vurgulamak isterim. Toplumun her kesiminin çok rahat uygulayabileceği hareketin temel yapı taşı yürüyüşler; birçok hastalığa yakalanma riskini azaltan fiziksel aktivitelerin başında gelir diyebiliriz. Ancak doğru uygulamak gerekir…!

Yürüyüş egzersizinize başlamadan önce aerobik bir çalışma olabilmesi için kişinin ideal kalp atım hızını belirlemesi, doğru tempoyu yakalaması egzersizde kullanılan enerji kaynağı açısından önemlidir.

Programınızı doğru belirlemek için egzersiz uzmanlarından destek alarak ideal minimum ve maksimum kalp atım hızınızı belirleyip temponuzu bu belirlenen aralığa göre uygulamanız amacınıza yönelik çalışma yapmanıza yardımcı olacaktır. Yürüyüş bandlarını kullanmak yerine doğal zeminler tercih ederek (çim, toprak vb. ) mümkün olduğunca açık alanda “oksijeni bol ortamda” yürümeye çalışın. Tabii ki böyle bir şansınız yok ise yürümemek ve hareketsiz kalmaktansa yürüyüş bantlarında da olsa egzersizinizi planlayınız.


Yürüyüş öncesi beslenme saatlerinizi ayarlayınız, mideyi çok tok ya da çok aç bırakmamak gerektiğini unutmayınız.
Eğer yürüyüşünüz tempolu ise yürüyüş öncesi ısınma ve germe hareketleri yapınız.

Yürüyüş sırasında vücudunuzu hareket kısıtlaması yaratan veya hava aldırmayan kıyafetler yerine ter emen rahat hareket etmenizi sağlayan spor kıyafetleri tercih ediniz. Örneğin; yürüyüş yaptığım bir esnada yanımdan geçen hanımlardan bir tanesinde yürüdükçe garip bir hışırtı sesi duyduğumda sebebinin vücuduna sarmış olduğu naylondan kaynaklandığını öğrendim. Bu tarz uygulamalara hiç gerek duymamanızı ısrarla vurgulamak isterim tamamen yanıltıcı bir bilgi kirliliğidir. Cilt sağlığınıza da olumsuz etkiler yapabilir.

Ayak numaranıza uygun tabanı esnek, yürüyüş ve zemin için uygun spor ayakkabıları giyinin. Kıyafetim müsait diye başlanan tabanı düz tüm ayakkabılar ile yapılan yürüyüşler ciddi sıkıntılara yol açabilir.
Yürüyüş sonrası temponuzu yavaş yavaş düşürerek soğuma ve sonrasında germe hareketleri ile egzersizinizi bitiriniz.

Yukarıda sıraladığımız birçok önemli etkeni vurgularken yazımın sonunda tekrar yazmak isterim; vücut postürünü bozmadan düzenli nefes alıp-vermek önemlidir. Eğer yürüyüş sırasında rahat nefes alıp-verme konusunda problem yaşıyor iseniz egzersizinizi durdurun ve mutlaka bir kardiyoloğa görününüz.

KENDİNİ SEV HAREKETLİ KAL…!


İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa
Spor Bilimleri Fakültesi
ozlem.kirandi@istanbul.edu.tr

<p>Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, ' Aşıda 40 yaşa kadar indik. Yaşınız 40 veya üstüyse bu sabahtan it

Sağlık Bakanı Koca'dan 40 yaş için koronavirüs aşısı açıklaması

WhatsApp mesaj iletme özelliğini sınırlandırdı

Kirpikleriyle dünya rekoru kırdı

F.Bahçe'de beklenmedik ayrılık! Hem de şaka gibi rakama