• $ 5,7375
  • € 6,3566
  • 271.476
  • 106846
Haber hattı
0530 708 54 54
Haber hattı
0530 708 54 54

Egzersize zaman ayırın

İnsan; su, yemek, sağlık ve benzer şeyler olmadan yaşayamayacağı gibi bugün adına spor dediğimiz hareketlilik olmadan da yaşayamaz. Çünkü insan organizması hareket sistemine uyarlanmış bir mekanizmadır. Bu mekanizmanın çalışma sisteminin aksamaması için spor dediğimiz hareketliliği yaşam felsefesi haline getirip kaliteli bir yaşam sürdürmek gerekir. Amaç zayıf ve güzel görünmekten önce temeli hareketlilik üzerine kurulan sağlıklı beden ihtiyacını karşılamaktır. Beslenme zorunluluğu gibi fiziksel aktivitelerin günlük programlarda yer alması için hiçbir engel yoktur. Teknolojinin ve yaşam temposunun sürekli değiştiği dünyada zihinsel ve bedensel iyilik halini yakalayabilmek, günlük yaşamın gerekliliklerini yerine getirebilmek için düzenli olarak egzersiz yapmak gerekir. Toplum ve insan sağlığının daha iyi hale gelmesi fiziksel ve ruhsal birleşimin düzenli egzersiz ve beslenme yolunda birleşmesi ile mümkün olduğunu söyleyebiliriz.

EGZERSİZE YENİ BAŞLAYAN KİŞİLERE ÖNERİLER

Egzersize başlamadan önce mutlaka sağlık kontrolünüzü yaptırın.

Kendinize uygun olan egzersiz modelinin seçilmesini sağlayın.

Egzersizin şiddeti, süresi kişiye göre farklılık gösterir.

Popüler olan egzersizler herkes için uygun olmayabilir.

Egzersiz öncesi uygun zamanda beslenmenizi sağlayın.

Egzersiz modeli ne olursa olsun programa iyi bir ısınma ile başlayın.

Egzersiz sırasında olumsuz bir durum söz konusu ise çalışmanızı durdurun bir süre dinlenin şikayetiniz devam ediyor ise o gün için egzersizinizi bitirin. Gerektiğinde hekiminize başvurun.

Uygun kıyafet seçimi yapın.

Sıvı alımını unutmayın.

Sağlık problemi (grip, nezle gibi) gibi durumlarda egzersize ara verin.

Bilinçli eğitmenler eşliğinde çalışmakta yarar var.

Eğitmenlerinize sağlık sorunlarınız hakkında detaylı bilgi verin.

Egzersiz sonrasında mutlaka germe egzersizleri yaparak programınızı soğuma ile bitirin.

Bir sonraki programınız için dinlenmiş ve yeni bir programı uygulayabilecek durumda olduğunuzdan emin olun.

KENDİNİ SEV HAREKETLİ KAL!

İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa
Spor Bilimleri Fakültesi
ozlem.kirandi@istanbul.edu.tr
Doç.Dr. Özlem KIRANDI

Doç. Dr. Özlem Kırandı Diğer Yazıları

Bakan Soylu Net Konuştu: ´Ezer Geçeriz´

İşsizlik maaşı için şart koşulan 120 günlük 'prim ödeyerek sürekli çalışma' maddesi değiştiriliyor

Forma numaralarının anlamları!

EURO 2020'yi garantileyen takımlar