Kendi halinde bir adamın, kaybettiği onurunu geri kazanmak için hiç tahmin etmediği bir yola sürüklenişini konu alan ‘Dogman’ ile İtalyan yönetmen Matteo Garrone yine akıllara kazınacak etkileyicilikte bir hikâyeyi anlatıyor.
Kişi yaptığı hatalar veya yapmadığı seçimlerden dolayı başına gelenlerin ne kadarından sorumludur? Ya da bir insan yaptıklarını geri alabilmek, onurunu kurtarabilmek için ne kadar ileri gidebilir? ‘Dogman’ işte tüm bu soruların cevabını veriyor.
İtalyan mafyasının gerçek yüzünü ele alan ‘Gomorrah’ filminin yönetmeni Matteo Garrone’in senaryosunu Ugo Chiti ile birlikte yazdığı filmde, köpek bakıcısı Marcello’nun kendi gibi sessiz sakin yaşamına konuk oluyoruz. Suya sabuna dokunmayan bu ufak tefek adam, kendince zararsız gördüğü torbacılık işleriyle yaşadığı küçük kasabada geçinmenin ve kızına destek olmanın yolunu bulmuştur. Bu sırada hapisten yeni çıkan çocukluk arkadaşı, aynı zamanda eski bir boksör olan kokainman Simone ile tüm iyi niyetiyle arkadaşlık yapmaya devam eder ancak bu yakınlık yüzünden Simone’un işlediği bir suçtan dolayı hapse girer.
İyi niyet taşları ile örülmüş yollar
Yönetmen Garrone’nin yarattığı atmosfer tüm sertliği ve gerçekçiliğiyle yüzümüze çarparken, başrolde izlediğimiz Marcello Fonte sıkışıp kalmış bir adamın çaresizliğini tüm mimikleri, vücudu ve yüreğiyle oynuyor. Ayrıldığı eşinden olan kızı ile kurduğu tatil hayalleri ve köpekleriyle birlikte kendi halinde, mutlu bir hayatı varken bu hayatı kendi elleriyle mahveden bir adamın belki de en acıtan yarasını iyileştirmeye, onurunu geri kazanmaya çalışmasını izliyoruz. Filmin yarattığı ahlaki ikilem (iyi ya da kötü olmak arasındaki seçim) sonucu yaşananlar, mahallesinde sevilen biri olan Marcello’nun yaşamını tümüyle değiştiriyor. Cehenneme giden yolun iyi niyet taşlarıyla döşendiğini görmeye başlayan Marcello, filmin sonunda bambaşka birine dönüşüyor. Bu anlamda bence filmin etkileyiciliği, bir adamın yaptığı seçimlerle değişen hayatını, açmazlarını ve dönüşümünü güçlü bir karakter çalışmasıyla anlatabilmesinde saklı… İtalya’nın Oscar adayı olan ‘Dogman’, Matteo Garrone’nin eşsiz sadelikte hikâye anlatımı ile bu haftanın ve hatta yılın kaçırılmayacak filmlerinden…