• $8,4705
  • €10,2921
  • 501.151
  • 1441.33
14 Eylül 2016 Çarşamba

Şoförsüz arabalar yakında geliyor!

Aşağıdaki sayılara şaşıracaksınız. Sayılar 'The Economist' dergisinden alındı. Uber adlı firma 2009 yılında kurulmuş. Bugünkü piyasa değeri 70 milyar dolar.

Uber, dünyanın her tarafına yarılmış 425 kentte bir iki dakika içinde size bir taksi bulabilir. Ama Uber’in başka planları ve hedefleri de var. Uber şoförsüz arabalar konusunda çalışıyor ve de şoförsüz arabaları minimal ücret ile çalıştırarak sizin kendinize araba alma masrafı yapmanızı engellemek istiyor. Ama iş bununla da kalmıyor. Yılda 100 milyar dolarlık iş yapan taksi işini daha da genişletip, 10 trilyon dolarlık şöförsüz tarnsportasyon konusunu gündeme getirmeye çalışıyor. Birçok firma şöförsüz arabaların avantajlarının farkında ve de elektrik ve şoförsüz arabalar Apple, Google ve Tesla gibi teknoloji firmalarının yatırım yaptığı yeni ürünler. Ford ve Volvo da geç başlamış olsalar da aynı hedefin peşindeler. Arabalar yirminci yüzyılda her şeyi değiştirmişti. Şimdi de transport ve kentlerin yapısı değişecek.

9 milyar dolarlık fon

Bugün Uber’in taksi bulma hizmeti global olarak toplam kilometrelerin sadece yüzde 4 kadarını kapsıyor. 2030 yılında bu sayı 25 kilometreye çıkar deniyor. Ama el telefonu ile telefonla çabuk taksi bulmak taksiyi ucuzlatmıyor. Tabii Uberpool gibi aynı yöne gidenleri bir taksiye bindiren hizmetler de var. Bu hizmet de özel transport ile kamu transportunun arasında bir yaklaşım.

Ama sonunda gidişata bakıldığında bağımsız arabalar transportu kökünden değiştirecek. Google şimdiden denemeye başlamış. Şirketin merkezi civarında deneme yapılmakta. Singapur'da da NuTonomy adlı bir şirket kendini kullanan arabalardan bir taksi hizmeti oluşturmuş.

Tesla’nın elektrikli arabaları birçok ekstra teknoloji ile dolu. OECD tarafından yapılan bir araştırma teknoloji yerin oturdukça Lisbon’da gereken araba sayısının yüzde 80 civarında azalacağını ortaya koyuyor. Tabi bu arada parking alanı gereksinmesi de büyük miktarda azalıyor sonucuna da varılıyor.

Uber firmasının bir avantajı da kendisi araba üretmiyor. Diğer taraftan örneğin Çin’de en büyük rakibi Didi ile ortaklığa girmiş olması işini kolaylaştırıyor. 9 milyar dolar kadar bir fonu şöförsüz taksi teknolojisini geliştirmeye başlamasına olanak sağlamış. Uber’in geleceği oldukça sağlam görülüyor. Yakında şöförlü arabaları bırakacağız galiba.

<p>Bedir Acar: </p><p>'Kur'an'da iki yerde geçen ve Hz. Ya'kūb'un ikinci adı veya lakabı olan İ

Vicdan öldüğünde geriye ne kalır?

Milli Eğitim Bakanı Selçuk, emekli öğretmenlerle çevrim içi bayramlaştı

İşgalci İsrail, içlerinde hamile bir kadınında bulunduğu ailenin tüm fertlerini öldürdü

Mehmetçiğin dikkati Doğu Akdeniz'de faciayı önledi