HAVA DURUMU

Yaşadığınız şehrin günlük hava durumunu görüntüleyin

  • 5,6861
  • 6,5797
  • 223.69
  • 98.466

Coca Cola tarihinde bir ilk!

Mayıs 2018’in son günlerinde Japonya’daki Coca Cola’nın temsilcisi şirket, 132 yıllık tarihinde hiç yapmadığı bir şeyi yaptı; limon ve kola tadı içeren alkollü bir içkiyi Japonya’da piyasaya sürdü. Fukuoka’da geçen cumartesi günü yüzlerce kişi, ‘alkol içkili kola’yı denemek için sıraya girdi, saatlerce bekledi.

59 yaşındaki finansçı Hirosho Tsukano, içkiyi denedikten sonra, “Fena değil ama biraz daha da limon veya grape fruit eklenmesi daha iyi olurdu!” dedi.

Japonya’da metal kutuya konmuş Chuhai denen çeşitli tür içkiler aslında popülermiş meğer. Bunlara ‘shochu’ deniyor ve de alkole karbonlu su veya meyve suyu eklenerek yapılıyormuş. Coca Cola Japonya’daki alkolsüz içkilerin çok büyük rakibi ama şimdi de alkollü içecekte rekabete soyunmuş.

Chuai adlı içkiye limon katılarak yapılan yeni içkiye Lemon-Do deniyor. Bu içki yüzde 3, yüzde 5 veya da yüzde 7 alkol içeriyor. Bir de tuzlu limonla yapılan şekli veya bal ve limon katılarak yapılan şekli var. Bu yeni içeceklerde ise Coca Cola yok!

Vergisi düşük ve daha ucuz

Coca Cola yeni alkollü içkisini ilk defa Güneydeki Kyushu adasında piyasaya çıkarmış. Coca Cola yöneticisi James Quincey 26 Nisan tarihinde yapılan ortaklar toplantısında, hem alkollü hem de alkolsüz içkiler bulunduğunun da farkına varmış.

1886 yılından beri içecekle uğraşan Coca Cola hiç alkollü içki satmamış.Ama 1977 ila 1983 arasında ise bir şarap üreten kanadı da olmuş.

İlk satışın yapıldığı Kyushu adasında nüfus 13 milyon kadar. İlginçtir ki Japonya’da alkollü içkilere talep giderek azalmakta. Çünkü ülkenin nüfusu azalmakta. Ama teneke kutuda içki satışı ise artmakta. Çünkü vergisi düşük ve de daha ucuz. Chuhai denen içkiler 200 yene yani 1.80 dolara satılıyor. Ama Coca Cola yeni içkisini vergi dahil 162 yene satılacak.

Hedef kitlesi özellikle kadınlar

Coca Cola yeni içkiyi özellikle kadınlara satmaya çalışıyor. Daha düşük alkollü tür içecekler daha çok kadınlara satılıyor. Şöhretli artist Hiroshi Abe, şirketin reklamında bir barmen süsü verilip , bayanlara bir barda limon tatlı içkiyi ikram ediyor.

Abe’nin reklamını gören bir bayan, 25 yaşındaki Nae Osawa, bir iş seyahati nedeniyle Fukuoka’ya geldiğinde, yüzde 7 alkollü tuzlu limonlu içeceği deneyince, ‘Kolay içiliyor!’ diyerek mutlu olmuş! Bakalım Coca Cola’nın içkisi ne kadar tutulacak!

Bursa´nın Mudanya ilçesinde çekicinin üzerine konmak istenen otomobil 2 metreden yere düştü. O anlar

Çekicinin Bursa´nın Mudanya ilçesinde çekicinin üzerine konmak istenen otomobil 2 metreden yere düştü. O anlar bir vatandaş tarafından saniye saniye kaydedildi. halatı koptu, düşen otomobil hasar gördü

Günün en çok paylaşılan fotoğrafları

TOBB, üyelerine, enflasyonla mücadele kapsamında indirim yapılacak ürünlerin listesini gönderdi

Ahtapot’un kolları Asya’yı hızla sarıyor!

En Çok Okunanlar