• $13,6595
  • €15,2145
  • 788.772
  • 2005.61
10 Şubat 2013 Pazar

Bütçe bitti, oto kavgası başladı!

Tabii Letonya'nın süt ürünleri, Estonya'nın demiryolları, Macaristan'ın yoksul bölgeleri ve İspanya'nın balıkçıları için istedikleri destek artışları üzerinde oybirliği ile anlaşmak kolay değil. Ancak geçtiğimiz hafta da 24 saatlik bir bütçe maratonu sonunda cuma gecesi önümüzdeki 7 yılın bütçesi kabul edildi. Bütçe, 7 yıl için toplam 960 milyar euro olarak gerçekleşti. Tabii bütçenin AB Parlamentosu'nda kabul edilmesi de gerek ve Parlamento'nun önemli liderleri şimdiden bütçeyi reddedeceklerini de açıkladı.

İngiltere, İsveç ve Hollanda gibi Kuzey Avrupa ülkeleri bütçenin en büyük kısmı olan tarım desteklerinin ve bloğun rekabet gücünü etkileyebilecek araştırma geliştirme fonlarının kısılması için gayret ettiler. Ancak gene de tarım desteklemesi toplam bütçenin yüzde 38 kadarı oldu. Fransa Cumhurbaşkanı Hollande kısıntıları frenlemek isteyenlerin başında geliyordu. Fransa en yüksek tarım desteği alan ülke.

 Bütçe sürecinde açık şekilde ortaya çıkan gerçek, bloğun ülkelerinin bir arada hareket etmek yerine yerel ve ulusal perspektiflerle bütçe görüşmelerine geldiği ve çıkar kovaladıkları oldu. Kendi seçmenlerine oynayan liderlerin en başında AB'ye net katkı yapan İngiltere'nin  Başbakanı D.Cameron var.

 Bu arada yeni bir gerilim gündeme geldi. Fransa Bütçe Bakanı Charuzac, PSA Peugeot Citroen firmasında ciddi mali sorunlar ortaya çıktığını ve şirkete devletin stratejik yatırım fonunun ortak olması alternatifini ciddi şekilde düşündüklerini açıkladı. Ancak Başbakan J.M.Ayrault ve  Maliye Bakanı P. Moskovici böyle bir alternatifin gündemde olmadığını acilen açıkladılar. Peugeot'yu kurtarma operasyonu Fransa ile Almanya arasında ciddi AB sanayi politikası sorunu yaratabilecekti. Fransız Peugeot, Alman Wolkswagen'dan sonra Avrupa'nın ikinci büyük otomotiv firması. Üstelik İtalya da Fiat'ı kurtarmak için kenarda bekliyor. Küçük arabaları nedeni ile daha çok Güney Avrupa'ya satış yapan Peugeout'nun satışları yüzde 13 daraldı. Üstelik Fransa'da genel talep yüzde 14 düşerken, Almanya'da genel talep sadece yüzde 3 azalmış. Hatırlanırsa işsizliğe hassas Fransa geçtiğimiz günlerde fabrika kapama planı yapan Arcelor-Mittal'i de "devletleştiririz!" diye tehdit etmişti. Ama Obama Chrysler ve General Motors'u 2009'da kurtarmıştı. Fransa'da devlet Renault'un yüzde 15 payına zaten sahip. Peuguet geçen yıl 7 milyar euro kredi garantisi almıştı.

<p> </p>

Kamu işçisinin maaşı ne kadar artacak?

Boynundaki şişlik için doktora gitti! İçinden bakın ne çıktı

Dalış sırasında köpekbalığına yem oluyordu! Okyanusta dehşet anları

Polisleri şaşkına çeviren suçluların ilginç fotoğrafları