• $8,8337
  • €10,3395
  • 496.007
  • 1396.18
20 Ağustos 2021 Cuma

Nedir bu mekanların şımarıklığı

Çağla Gürsoy
Çağla Gürsoy

Zorlu bir pandemi sürecini yavaş yavaş geride bıraktığımız bir döneme giriyoruz. Tam anlamıyla normalleştik diyemiyor olsam da normalleşme içerisindeyiz. En azından pandemi sürecinde kapalı kalan, evine ekmek götüremeyen birçok sektörün çalışanları bir nebze de olsa nefes alabildi. Üzerine yangın, sel felaketleri başta turizm ve yeme-içme sektörlerini sarssa da yaz dönemi açığı kapatacak kadar hızlı ve canlı geçiyor. Fakat bu normalleşme döneminde gezmek, yemek, içmek ve mekanları ziyaret etmek isteyen müşterilerini deyim yerindeyse pişman eden bazı mekanlar var. İsim vermeyeceğim bazılarını zaten gezip eğlenen kitle tahmin ediyordur. Özellikle Çeşme-Bodrum ve İstanbul'da ki bazı mekanların müşteri adaylarına tutumları bana pes dedirttiriyor. Müşteri adayı diyorum çünkü kapıdan içeri girebilmek ne mümkün.

SİZİ BEĞENMEDİK

Ben de uzun seneler yeme-içme sektöründe çalışmış biri olarak doğrulayabilirim ki evet her mekanın kendi içerisinde belirlediği bir hedef kitlesi vardır ve onun dışına fazla çıkmak istemezler. Örneğin kimi mekan daha turist odaklıdır kimi ise lokal müşteriyi ağırlamak ister. Bir giyim-kuşam kuralı olmasını da anlayabiliyorum lakin bu bilgilerin rezervasyon aşamasında verilmesi gerekiyor. Siz rezervasyonunuzu yapın biz kapıda sizi beğenmezsek içeri almayabiliriz mantığı çok çirkin. İnsanlar sayılı tatil günlerini ayırıp kapıya kadar gelip içeri alınmadığı takdirde hem günleri yanmış oluyor hem de yaşatılan psikolojik şiddetten başka bir şey değil. Erkek yoğunluklu grupların içeride problem yaratmaya daha yatkın olduğu düşünülerek içeriye alınmadığı oluyor lakin yine de rezervasyon esnasında bu bilginin verilmesi gerekir. Fakat duydum ki kadın grupları da bu hadiseden şikayetçi. Hadi bunu anladık 3-4 kadın kapıdan neden çevrilir mesela? Giyimini beğenmediysen yine bunun öncesinde uyarısını yapmak sizin görevinizdi. Ya da kaşını gözünü mü beğenmedin?

BİZE ULAŞAMAZSINIZ

Bazı mekanlar ise bas bas bağırarak her yerde reklamlarını döndürüyor fakat rezervasyon yapmak istediğinizde kapı duvar! Yetkili bir kişiye dahi ulaşamıyorsunuz anca içeriden bir tanıdığınız olacak. Şu çok özendiğimiz batıda yani Avrupa'da muhakkak telefon veya e-posta yoluyla mekan ile iletişime geçebiliyorsunuz. Size müsaitliğe göre bir rezervasyon tarihi verilir ve mekan kuralları iletilir. Ben sektörden geldiğim için bu sıkıntıyı hiç fark etmemiştim fakat gittiğim mekanlarda hem kendi arkadaşlarım hem takipçilerimden o kadar çok bu sıkıntılara dair mesaj aldım ki. Kapalı oldukları süreçte hepimizin onlar adına üzüldüğü işletmelerin şu an müşterilere bu muameleyi gösteriyor olması kabul edilir bir durum değil.

<p>Avrupa'da Müslüman karşıtlığı durmak  bilmiyor. Yine başörtülü bir kadın ırkçı saldırının hedefi

Müslüman kadına ırkçı saldırı

Günün en çok paylaşılan fotoğrafları (27 Eylül 2021)

Koronavirüs kadar tehlikeli! Bu sorun erken ölüme sebebiyet veriyor!

Aydın'da heyecanlandıran gelişme! Giriş kapısı bulundu