• $ 7,9653
  • € 9,4592
  • 487.248
  • 1190.63
Haber Hattı
Haber hattı
0530 708 54 54
Bip""/
Haber hattı
0530 708 54 54
Reklamı Kapat

Neden 2. el? Neden vintage?

Bir trend habercisi olarak dönemin yükselen trendi 2. el alışveriş ve vintage parçaların modernize edilmesini köşeme taşımak istedim ama tabii ki daha önemlisi bu vesile ile sizinle yeni heyecanımı paylaşmak istiyorum. Bir süredir ortaklarım Özge Göl ve Hüray Gürsoy ile üzerine çalıştığımız vintage kıyafet ve takı markamız ‘’One Piece’’i bu hafta başında hayata geçirdik. Başta Fransa, İtalya gibi dönemsel modanın öncüsü Avrupa ülkeleri olmak üzere dünyanın dört bir köşesinden günümüze uyarlayabileceğiniz 2. el Vintage parçaları toplayıp, ünlü Kurutemizleme-Lostra uygulaması Temizco güvencesiyle antibakteriyel temizlemesini yaptırarak satışa sunuyoruz.

GÜZEL BİR AMACIMIZ VAR

Projeye başlamamızda bizi motive eden güzel bir amacımız vardı. Annemin yönetim kurulunda görev aldığı benim de uzun senelerdir üyesi olduğum derneğimiz Türkiye Yardımsevenler Üsküdar Şubesi bugüne kadar sayısız öğrenciye burs verdi ve eğitimlerine katkıda bulundu. Pandemi döneminde faaliyetlerine ara vermek durumunda kalan derneğimize markamız ‘One Piece’in satışları üzerinden destek olacağız.

Peki ya neden 2.el giyim? Neden vintage? Tüketimin ışık hızında arttığı bir dönemde dünya yavaş yavaş bir çöplüğe dönüşürken ben ne yapabilirim dememek lazım. Bu noktada eskiyi değerlendirmek yeniye sadece ihtiyaç durumunda geçmek temel felsefe olabilir. Hem ekonomik kaygılar hem de çevre kirliliğine duyarlı olanlarımız bu 2. el alım-satım işinin önemini çoktan kavradı. İnternet gibi uçsuz bucaksız bir platforma sahipken bir başkasının hiç kullanmadığı bir ürün yarı fiyatından daha aza sizin yeni göz bebeğiniz olabilir. Vintage’ın kelime anlamı ise başka bir döneme ait önemli ve farkedilebilir detaylara sahip ürünler. Kısacası farklı dönemden özel hikayeler taşıyan parçalar ile günümüzde üretilen moda parçaları bir araya getirmek hem keyifli hem dikkat çekici bir stilin ipucu diyebilirim.

DİJİTAL MODA HAFTASI NASIL GEÇİYOR?

Bizzat birkaç sezon organizasyonunda görev aldığım Mercedes Benz Moda Haftası İstanbul, bu sene pandemi dolayısı ile dijitale taşındı. Dürüst olmak gerekirse bu karar dünyada alındığında kesinlikle saçmalık olduğunu dijitalden izleyerek müşterilerin ve ilgili kişilerin tasarımları yeterince algılayamayacağını ve dijital ortamda o şaşalı moda haftasının ambiyansının yaşanmayacağını düşünüyordum. Gelin görün ki bu hafta moda haftası başladı. Ben yazımı yazarken hâlâ hafta devam etmekte ve izlediğim kadarıyla diyeceğim şu ki beni çok yanılttılar. Çünkü defile görüntüleri muazzam. Daha bu da nedir böyle dediğim bir koleksiyon çıkmadı, bu şahane tasarımlar, profesyonel çekim montaj ekiplerinin ellerinde harmanlanarak baş döndürücü hale gelmiş. Bir de meslekteki 30. senesini kutlayan Özlem Süer dijital olmasına rağmen özel davetlilerinin adreslerine çok zarif düşünülmüş bir davetiye ve hediye kutusu göndermişti. Ben de buradan başarılarının uzun seneler sürmesini temenni ediyorum.

Kağıthane'de 4 katlı iş merkezinde yangın çıktı

Kağıthane'de 4 katlı iş merkezinde yangın çıktı

İstanbul'daki sis havadan görüntülendi

İstanbul'daki sis havadan görüntülendi