• $32,4929
  • €34,9238
  • 2405.52
  • 10391.9
24 Mart 2023 Cuma

Hoşgeldin ramazan

Ramazan ayının gelişi, bana her zaman çocukluğumdan güzel anılarımı yad etmeme, şimdilerde çok sık bir araya gelme şansım olmayan veya aramızdan ayrılan aile büyüklerimizle kalabalık iftar sofralarımızı anmama vesile olur. Zor ve acı günlerden geçmekte olan ülkemiz için bu yardımlaşma, birlik olma ve ibadet ayı iyi gelecektir diye ümit ediyorum. Bir nevi detoks diyebileceğimiz oruç için her sene rehber niteliğinde olacak bilgiler aktarmaya çalışıyorum size. Bu senede çok güvendiğim ve vizyoner yaklaşımıyla güncel diyet önerileri veren diyetisyen doktorum Fulya Kayar ile görüştüm ve bize kısa, öz bir oruç rehberi çıkarabileceğim sorularımı yönelttim. Gelelim Fulya'nın altını çizdiği oruç tutarken dikkat edilmesi gereken noktalara.

RAMAZANDA KİLO VERMEK MÜMKÜN MÜ?

Oruç tutmanın çok sağlıklı bir vücut detoksu olduğunu ve ufak detaylara dikkat edilerek bilinenin aksine Ramazan ayı boyunca sağlıklı kilo vermenin çok mümkün olduğunu vurguluyor Fulya Kayar. Mantık şu şekilde, sahurdan sonra aç kalınan 6 saat içerisinde karaciğer temizliği başlarken sonraki saatlerde yağ hücreleri enerji üretmek için yakıma başlıyor. Bunun üzerine ilk iftar öğünümüz düzgün belirlenirse tüm gün yağ yakmış ve kilo kaybetmiş olmamız mümkün. Vücudu uzun süren susuzluğa hazırladık mı gerisi kolay sanki. Sahur sofrası bir gün sonra tutulacak orucun haritasını niteliğinde bana göre. Ramazan pidesine gömüldüğümüz ballar, reçellerle keyifli hale getirilen sahur sofraları ertesi günün bir o kadar sağlıksız geçmesine neden oluyor. Kayar'a göre sahur sofrasının olmazsa olmazları yulaf ezmesi, tam buğday ekmeği, yumurta, ceviz, avokado ve yatmadan önce içilen bir bardak limonlu su.

GÜLLAÇ VE RAMAZAN PİDESİ TÜKETİMİ

'İftarı bilinenin aksine hurma yerine zeytin veya kuru kayısı beraberinde suyla açmak gün içinde yavaşlayan bağırsak hareketlerini hızlandırır, kabızlık oluşumunu engeller" diyor doktorumuz. Yemeğe saldırmaktansa biraz oyalanarak çorba ve salatayla başlamalı ki doyma sinyalleri beyine ulaşmaya başlasın. Turşu severleri özellikle uyarıyor tuz seviyesi çok yüksek olduğu için yanında bol bol su içmeyecekseniz o turşu kavanozuna hiç dalmayınız. Ramazan sonunda alınan kiloların en büyük nedeni iftarda yenenler değil iftar sonrası yenen şerbetli tatlılar. Bu nedenle bol sütten oluşan ve nispeten daha sağlıklı sayılabilecek güllaç tatlımız Ramazan'ın sembollerinden biri olmuş. Sütlü tatlılar tercih etmekte fayda var. Ama tatlıya gömülmeden hibiskus çayı ve tarçınlı su içerek tatlı isteğini biraz bastırmak mümkün. Son olarak Ramazan pidesini sordum Fulya'ya. Ramazan pidesiz Ramazan mı olur? Onu da kesmeyelim bari dedim.1 avuç içi pide 1 ekmek yerine geçer doğru porsiyonu ayarlayarak pide yemenin bir zararı olmaz dedi ve beni mutlu etti. Bilgilerini paylaştığı için doktorumuza teşekkürler. Herkese sağlıklı, huzurlu, bereketli bir Ramazan dilerim.

<p>Erbil - Guyer yolu üzerindeki yakıt dağıtım işletmesi ve zift deposunun da yer aldığı rafineride

Erbil'de petrol rafinerisinde patlama! Alevler geceyi aydınlattı

4 bin 299 hakim ve savcının görev yeri değişti | Sıralı tam liste

Ve beklenen transfer açıklandı! Dünya yıldızı sonunda imzayı attı

Yaprak Dökümü ile ünlenen oyuncu ters kelepçeyle gözaltına alındı