• $13,7194
  • €15,5684
  • 786.53
  • 1910.41
11 Ekim 2019 Cuma

Giyim kuşam konuşalım

Şehir insanının bu haftaki heyecanı İstanbul Moda Haftası'ydı. Uzun süre sunuculuğunu yaptığım moda haftasına bu haftada medya ayağından katılımcıydım. Birçok farklı mekanda düzenlenen etkinlik Zorlu Performans Sanatları'nı sevmiş olsa gerek ki son bir kaç sezondur yerinden şaşmadan devam ediyor çok da iyi oluyor. Biz katılımcılar için merkezi ve rahat bir lokasyan fakat defile giriş çıkışları için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Podyum alanına girmek için elinizde biletiniz dahi olsa büyük bir kaos yaşıyorsunuz. Bu durum nasıl senelerdir çözülemiyor anlamış değilim.

2019'UN SON MODA HAFTASI

Bu sezonda farklı neler gözüme çarptı diye sorarsanız, sponsorların giriş alanındaki stantlarını çok başarılı buldum. Çoğunun ortak noktası katılımcılara en güzel Instagram karesini çıkartmaktı. Bu nedenle ilgiyi doğru yerden çekmiş oldular. O eskisi gibi aykırı, marjinal giyimlere rastlamadım daha korkaklaşmışız sanki giyim konusunda... Katılımcılar eskiden hep tanıdık ünlü isimlerden oluşurdu artık Moda Haftaları pek bir "Celebrity"siz geçiyor.

Bir başka dikkatimi çeken nokta ise etkinlik kapsamında yer alan bir çok tasarımcı "Offsite" yani Zorlu Performans Sanatları dışında kendilerine özgü seçtikleri mekanlarda koleksiyonlarını sergilemeyi tercih etti. Tüm dünyayla beraber moda haftasında da en çok konuşulan mevzumuz Hailey Baldwin Bieber'ın gelinliğiydi. Genel kanım, Türk modaseverler tarafından da Off White imzalı gelinlik büyük beğeni toplamış.

TÜRK MARKALAR MÜŞTERİLERİNİ ÜZÜYOR

Giyim kuşam, moda haftası ve modaseverler arasındaki fısıltıları kaleme almışken bir konuya değinmeden geçemeyeceğim. Etik olmayacağını düşündüğüm için isim vermiyorum fakat ekonomik kriz yaşadığımız dönemde tüm Türk Tekstil Markaları topyekün mücadele adı altında fiyat politikalarıyla müşterilerini üzmeyeceğine dair açıklamalar yapmıştı. Şu an vitrinlere ve fiyatlara bakıyorum da yabancı markalarında üstüne çıkmış bizimkilerin fiyatları. Sonrada niye Türk’e destek olmak yerine Zara, Mango gibi yabancı zincirlerden alışveriş yapılıyor diye dert yanarlar. Çevremdeki genel yargı da bu yönde...Tekstil sektörümüze destek olalım diye AVM'lerdeki yerli markalara yönelelim istiyorum ama yerli markalarımız kendi vatandaşına ne kadar destek oluyor? Fiyatlandırmalarda sadece turistler mi baz alınıyor? Tabi istisna, bu konuda tüm fiyat politikalarını değiştirmiş ve indirime gitmiş markalarımıza lafımız yok.

<p> </p>

Parasosyal etkileşimi çocuklarımıza neden anlatmalıyız?

UNESCO'nun geçici listesindeki Yesemek'te 15 heykel gün yüzüne çıkarıldı

Cumhurbaşkanı Erdoğan Siirt'te toplu açılış törenine katıldı

Ürdün'ün Salt kentindeki müze dünyanın en küçük Kuran-ı Kerim'ine ev sahipliği yapıyor