Konu başlığımı aramızda anlamayan kalmamıştır diye düşünüyorum. Pandemi, korona, 2. dalga gibi yeni fakat iz bırakan kelimeler girdi hayatımıza. Hayatımız boyunca kolay kolay unutmayacağız 2020’de ağızlarımıza pelesenk olan bu sözcükleri. Hatta algıda seçicilik yaparak akılda kalıcı bir marka adı arayışındaki işletmeler isim olarak pandemi, korona, kovid-19, karantina gibi güncel sözcükler tercih etti. Doğan ikiz bebeklerine ‘’Korona ve Kovid’’ isimlerini verenler bile oldu dünyada. Bodrum Yalıkavak’ta açılan yeni mekanlardan birinin, adını Pandemi koyması sosyal medyada epeyce tartışılmıştı. Onun üzerine aynı isimle açılan güzellik salonları ve moda markaları oldu. Herkesin kendi görüş ve seçimi, marka algısı işletmeyi iyi de etkilese kötü de etkilese bu kişinin kendini bağlar bizi değil bu nedenle acımasız lince karşıyım. Şahsi görüşüm bu kadar kişinin ölümüne ve hastalanmasına neden olan bu virüs ve süreci marka adına taşımak ve müşteriye hatırlatmak pek akıl karı değil.
KISITLAMALAR GERİ DÖNÜYOR
Geçtiğimiz hafta Cumhurbaşkanımızın müjdeli bir haberimiz var dediği haber açıklandı. Karadeniz’de bulunan ciddi miktardaki doğal gaz hepimizi sevindirdi. Haberler iç açıcı iken çok bizleri korkutmadan dahi olsa ufak ufak koronavirüs için alınan tedbirler tekrar sıkılaştırılmaya başlandı. Tüm karantina süreci boyunca tamam şimdi korunuyoruz. Fakat bunun 2.dalgası olmayacak mı diye korkup durduk. 2.dalganın olmaması için Sağlık Bakanlığı başta olmak üzere birçok sektör seferber oldu. Gelin görün ki; biz halk olarak elbirliğiyle tedbirsizliklerimiz ve uyarıları göz ardı ederek takındığımız bilinçsiz tutum nedeniyle 2. dalgayı getirmek üzeriyiz. Maske, hijyen vs. bilinen klasik alınması gereken kişisel tedbirler bunlar dışında en önemli şey kalabalıktan kaçınmak. Buna rağmen asker uğurlamalar, partiler, sünnet, nişan ve düğün organizasyonları ara vermeksizin devam ediyor. Sonunda nişan kutlamaları iptal, düğünler ise 1 saate indirildi. Olması gereken buydu zaten.
INSTAGRAM BUNU HEP YAPIYOR
Dünya çapında kullanıcı sayısı milyonları aşmış video paylaşımları yapılan sosyal medya platformu Tiktok her geçen gün artan servetiyle büyümeye devam ederken Instagram’dan öyle bir hamle geldi ki Tiktokçular bile şaşkın. Uygulamaya eklenen Reels bölümünde aynı Tiktok gibi kısa üzerinde düzenlemeler yapılabilen videolar çekilip paylaşılıyor. Reels piyasaya öyle hızlı girdi ki Tiktok kullanıcıları birer birer Instagram’a kayıyor. Döneminin en popüler uygulamalarından Snapchat’i de aynı hamleyle bitirmişti Instagram. Hikaye bölümünü aktif ettikten sonra Snapchat %80 değer kaybetmişti.