• $7,3971

Tatil bile yaramıyor

Burhan Ayeri
YAZARIN SAYFASI

'Başbakan'a izin yaramıştır' diye umarken, tersi çıktı. 'Nerde kalmıştık' dedirten tavırla iki kişiyi astı. Biri Esad öteki Kılıçdaroğlu. Erdoğan'ın fiil çekimi tek dalda; 'Ger, gerin, gerelim'. Eğer bu millet, böylesi politikayı seviyorsa, biz yokuz. Son Sultan'ın anlayacağı dille; 'İstemezük'. CHP ve KCK'ya sıra geldi mi, ağzından alev fışkırmakta. Oysa, 13 kişinin can verdiği Samsun'daki olayın sorumluları için 'Onlar, en faydalılar' diyebiliyor. Sıra, hapisteki milletvekillerine gelince 'Biz yokuz'u yapıştırıyor. 'Bunları nereden buldunuz'u ilave ediyor. Adaylık için gerekli onayı veren Yüksek Seçim Kurulu 'Koruma altında'. Ülkeyi yönetenlere önerimiz 'Aynı konuda çifte standart uygulamamaları'. Bir de tavsiyemiz var; 'İzine çıkmanın ülkeyi rahatlattığı' ortada. Önemli olan, sinirlerin gevşemesi. Dönüşler böyle olacaksa, tatile de gerek yok.
***
Tunceli Milletvekili Hüseyin Aygün CHP'yi oyanlardan. Oturmasını, kalkmasını, konuşmasını boş verdik. Uyguladığı siyaset BDP'ninkine rahmet okutuyor. Hasip Kaplan, Aygün'ün yanında zemzemle yıkanmış.  Hüseyin Aygün'ün tarzı insanı itiyor. Tarafsız Bölge'de Cemil Çiçek'e saldırma gayreti boşa çıktı. TBMM Başkanı, oyuna gelmedi. Çoğunluğu aynı mezhepten olan konuklar içinde bir kişiye üzüldük; Fermani Altun. Ne konuşacağını şaşırdı. Çünkü yapısı dostluk ve kardeşlik üstüne.
...
Barış Tünay'ın gözdesi Enver Aysever. Tünay'ın yönettiği her kanalda Aysever mutlaka var. Önce 'Dört Kol Çengi'deydi. Şimdi tek başına Aykırı Sorular'da. Kurguya lafımız olmayabilir. Ancak Levent Üzümcü ile yaptığı söyleşi 'Karbon kopya' gibiydi. Bire bir benzeşenini SkyTÜRK'te izlemiştik.
***
Engin Balim, iş seyahati için gittiği Belek-Fethiye hattından gözlemlerini yolladı. Bir kısmını okumanızda fayda gördük:

'l Bir otele gittim, müdür ile tanışıp sohbet ettiğimde, karettaları sordum. Bana sayılarının azaldığından yakınarak, bunun nedeninin, yumurtladıkları zamanlarda, sahilin o bölümüne kanun gereği, şezlong vs konulmadığı ve plajda müzikli gece etkinliği yapılmadığı için, yumurtlama dönemi olan aylarda kumsallara gece güçlü ışıklar koyuyorlar. Zavallı karettalar kaçıyorlar.

l Bu hafta sonu kulübümüzle Fethiye'ye gittik. Dalış sonrası, balık halinde yemek yedik. Maalesef avlanması yasak olmasına rağmen ıstakoza benzeyen, nesli tükenen karavidaları tezgahlarda gördük. Oysa, 2 günlük dalışta sualtında sadece 1 karavidaya rastlamıştık. 8-10 santimlik lagos ve orfozlar cabası.

l Bulunduğumuz teknenin sahibi emekli mühendisti. Aynen şunları aktardı; 'Engin Bey, daldığımız koylar ve resiflerdeki yavru balıkları gördünüz değil mi? Sadece 1 yıl balıkçılar kaçak avlanmasa, seneye burası cennet olur. Hem daha çok yerli ve yabancı dalgıç gelir. Ama şimdi biz buradan ayrılıyoruz, akşam kaçak avcılar ağ atacak, yavruları katledecek. Sırf balıkçı ağlarına takılıp zarar veriyorlar diye de, defalarca karettaları bıçakla yaralanmış, hatta ölmüş bulduk. İnsanın kanı donuyor'.

l Son olarak, balık çiftliklerindeki yumurtalar, sadece üreticinin ihtiyacına göre. Eğer devlet, çiftliklerle işbirliği yaparak, denizlere fazladan yumurta atılmasını sağlarsa büyük hizmette bulunmuş olur.

<p>Samsun'da arazide ağzı tel ile bağlı başıboş eşek kurtarıldı. Eşeğin ağzındaki teli kırarak çıkar

Ağzına demir teli bağlayıp ölüme terk ettiler... Zavallı eşeği, baba ve kızı kurtardı

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Merve Boluğur yalanlamıştı... Işın Karaca açtı ağzını yumdu gözünü

Doğada yaptığı yemeklerle kentleri tanıtıyor