"Bu uçakları uyarabilirdiniz bu yangınları söndürebilirdiniz ama ne dediniz, bu uçaklar uçabilir durumda değil..."
Kemal Kılıçdaroğlu, daha sonra doğrusunu öğrendi ama sürecin başında THK uçaklarının neden kullanılmadığını sorguluyor. Hatta orman bakanlığına siyasi baskı yapıyordu.
Bu baskı sosyal medyada adeta bir linçe dönüştü. Türkiye, THK uçakları merkezinde ikiye bölündü.
"Yok, bilmem THK'nın uçakları varmış. Neye göre söylüyorsun da söylüyorsun. THK'nın ellinde buralarda kullanılacak uçak falan yok. Bunlar duymaz uydurur kabilinden uyduruyorlar."
Peki bu tartışmadan kim haklı çıktı. Bu sorunun cevabı Yunanistan'da yaşanan bir uçak kazasında saklı.
Zakynthos Adası'ndaki yangına müdahale eden uçaklardan biri düştü.
Pilot uçaktan atalayarak kurtuldu. Yunan medyasına göre kırımın sebebi uçaktaki mekanik bir hata...
Düşen uçak pzl-mielec M-18 dromader tipi polonya menşeili bir uçak... 1974'te üretilmiş. İşin ilginç yanı aynı uçağın THK'nın da envanterinde bulunması.
Türkiye bu süreçte temkinli davrandı. Yangın söndüren hava araçlarına kriterler getirdi. Teknolojisinden emin olmadığı uçakları pistten kaldırmadı. Aynı hassasiyeti yurt dışından gelen yardım taleplerinde de izledi. Örneğin Romanya'nın yardım talebi kabul edilmemişti.
Sonuç olarak Türkiye'de yangın söndürme çalışmalarında 16 uçak 9 İHA ve 51 helikopter büyük bir koordinasyonla aynı anda havadaydı. Tek bir kaza bile yaşamadan bu zorlu süreç atlatıldı.