Muhalefet yatırıma neden karşı?
Muhalefet yatırıma neden karşı?

Muhalefet yatırıma neden karşı?

Kılıçdaroğlu neyin peşinde?
Kılıçdaroğlu neyin peşinde?

Kılıçdaroğlu neyin peşinde?

2. Ümraniye Kitap Fuarı yoğun ilgi gördü…
2. Ümraniye Kitap Fuarı yoğun ilgi gördü…

2. Ümraniye Kitap Fuarı yoğun ilgi gördü…

Mesut Özil - Vitor Pereira arasında soğuk savaş devam mı ediyor?
Mesut Özil - Vitor Pereira arasında soğuk savaş devam mı ediyor?

Mesut Özil - Vitor Pereira arasında soğuk savaş devam mı ediyor?

Artık her yerde 'Türkiye'
Artık her yerde 'Türkiye'

Artık her yerde 'Türkiye'

Kültür ve sanatın kalbi Beyoğlu
Kültür ve sanatın kalbi Beyoğlu

Kültür ve sanatın kalbi Beyoğlu

Yalçın Akdoğan'ın yeni kitabı: “Nebevi Liderlik ve Hz. Muhammed”
Yalçın Akdoğan'ın yeni kitabı: “Nebevi Liderlik ve Hz. Muhammed”

Yalçın Akdoğan'ın yeni kitabı: “Nebevi Liderlik ve Hz. Muhammed”

Parasosyal etkileşimi çocuklarımıza neden anlatmalıyız?
Parasosyal etkileşimi çocuklarımıza neden anlatmalıyız?

Parasosyal etkileşimi çocuklarımıza neden anlatmalıyız?

Çok mutasyonlu yeni Covid-19 varyantı: Omicron
Çok mutasyonlu yeni Covid-19 varyantı: Omicron

Çok mutasyonlu yeni Covid-19 varyantı: Omicron

Yeni 'Kurtlar Vadisi' olmaya geliyor! Yalnız Kurt'un konusu ne ve oyuncuları kimler?
Yeni 'Kurtlar Vadisi' olmaya geliyor! Yalnız Kurt'un konusu ne ve oyuncuları kimler?

Yeni 'Kurtlar Vadisi' olmaya geliyor! Yalnız Kurt'un konusu ne ve oyuncuları kimler?

Ali Babacan casusluktan tutuklanan Metin Gürcan'ı nasıl savundu?
Ali Babacan casusluktan tutuklanan Metin Gürcan'ı nasıl savundu?

Ali Babacan casusluktan tutuklanan Metin Gürcan'ı nasıl savundu?

Başkan Erdoğan açıkladı: Asgari ücrette tarihi zam
Başkan Erdoğan açıkladı: Asgari ücrette tarihi zam

Başkan Erdoğan açıkladı: Asgari ücrette tarihi zam

318 metrelik kulelerde zorlu mesai

CUMHURBAŞKANI Recep Tayyip Erdoğan'ın, 18 Mart 2017 tarihinde temelini attığı 1915 Çanakkale Köprüsü'nün, Çanakkale Deniz Zaferi'ni temsil eden 318 metre yükseklikteki ayakları geçen günlerde tamamlandı.

Boğazda geçiş süresini 6 dakikaya düşürecek olan köprünün ayağına 32?nci ve son blok yine Cumhurbaşkanı Erdoğan?ın videokonferans ile katıldığı tören ile yerine kondu. O gün çekilen drone görüntüleri, bir blok içerisinde çalışan 20'den fazla işçinin 318 metre yüksekteki zorlu mesaisini ve köprü ayaklarının 9 ayda parç aparça nasıl yapıldığını gözler önüne serdi. Erişimin asansör ile sağlandığı köprü ayaklarına hergün defalarca kez çıkıp inen işçilerin zorlu mesaisi, köprü tamamlanana kadar sürecek.

Çanakkale Boğazı'nın 'gerdanlığı' olacak 1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalar, koronavirüs salgını ile mücadele kapsamında gerekli izolasyon sağlanarak, ara vermeden devam ediyor. Çanakkale Boğazı'nda, Gelibolu'nun Sütlüce ve Lapseki'nin Şekerkaya mevkileri arasında yapımına devam edilen 1915 Çanakkale Köprüsü'nün temeli, 18 Mart 2017'de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından atıldı. Hemen ardından Sütlüce'de kurulan şantiyede, kuru havuzda neredeyse her biri birer futbol sahası büyüklüğündeki 2 kule kesonu inşa edildi. Denizin dibine çakılan demir kazıkların üzerine geçen yıl mayıs ayında batırılan kule kesonları üzerine ilk bloklar, ağustos ayında konuldu ve kırmızı-beyaz renkleriyle Türk bayrağını simgeleyen köprü ayakları yükselmeye başladı. Aradan geçen 9 aylık sürede, Çanakkale Deniz Zaferi?nin kazanıldığı tarih olan 18 Mart?ı temsil eden 318 metre yüksekliğindeki köprü ayakları tamamlandı. Geçtiğimiz günlerde, Lapseki yakasındaki köprü ayağına son bloğun montajı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın videokonferans ile katıldığı törenle gerçekleştirildi. Lapseki ilçesi Şekerkaya mevkiindeki şantiyede düzenlenen törene, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu da katıldı.

ASANSÖR İLE HERGÜN DEFALARCA ÇIKIP İNİYORLAR

Köprü ayağına 32?nci ve son bloğun montajı 4,5 saatte tamamlandı. Tören günü çekilen drone görüntüleri ise, 1915 Çanakkale Köprüsü?nün 318 metre yükseklikteki ayaklarının işçiler tarafından 9 ayda nasıl örüldüğünü gözler önüne serdi. Özellikle 318 metre yükseklikte, son bloğun montajı için çalışan işçilerin görüntüleri dikkat çekti. Bir blok içerisinde mekanik montaj ve kaynak yapan 20'den fazla işçinin, 318 metre yükseklikteki zorlu mesaisi gözler önüne serilmiş oldu. Köprü ayakları tamamlanıncaya kadar işçiler, yemek ve diğer ihtiyaçlarını karşılamanın yanında, kattan kata malzeme taşınması işi için hergün kule içinde ve dışında bulunan inşaat asansörleriyle defalarca kez metrelerce yüksekliğe çıkıp indi. İşçilerin, 318 metre yükseklikteki zorlu mesaisi, köprü tamamlanıncaya kadar devam edecek.

YAZ AYLARINDA KÖPRÜDE KABLO ÇEKİLECEK

318 metrelik ayakları tamamlanan 1915 Çanakkale Köprüsü?nde, yaz aylarında kablo çekme çalışmalarına başlanacak. Köprü inşaatında kullanılacak olan kabloların ağırlığı 33 bin 268 ton, uzunluğu ise 162 bin kilometre olacak. Kablo çalışmasıyla birlikte köprünün silueti ortaya çıkmış olacak. Malkara'dan Lapseki'ye kadar uzanan otoyol çalışmaları sürdürülürken, Lapseki yakasında 680, Gelibolu yakasında 365 metrelik yaklaşım viyadüklerinin ayakları büyük oranda tamamlandı. Yaklaşım viyadükleriyle birlikte yani kabloların ankrajlanacağı noktalar arasındaki mesafe 4 bin 100 metre, projedeki tabliye genişliği 45 metre, ayakların yüksekliği ise 318 metre olacak. Tabliyede kullanılan çeliğin ağırlığı da 49 bin ton. Köprünün inşaatında, 114 bin ton inşaat çeliği kullanılacak. Ankraj betonları da dahil yaklaşım viyadükleri için kullanılacak beton miktarı ise 230 bin ton olacak.

İNCELİKLİ TASARIM

1915 Çanakkale Köprüsü, tasarımındaki inceliklerle de dünyada bir ilk olmaya aday. Cumhuriyetin 100?üncü kuruluş yıl dönümünü temsil eden 2023 metrelik orta açıklığıyla, tamamlandığında dünyanın en büyük orta açıklığına sahip asma köprüsü unvanına sahip olacak 1915 Çanakkale Köprüsü?nün kule bağlantıları ve bağlantı unsurları, Türk bayrağının renkleri olan kırmızı- beyaza boyanacak. 318 metrelik yüksekliğiyle 18 Mart Çanakkale Deniz Zaferi'ni simgeleyecek kulelerin üst kısmı da Seyit Onbaşı'nın Çanakkale Savaşları'nda namluya sürdüğü top mermisini temsil edecek şekilde olacak. Köprünün 770'er metre yan açıklıklar ile birlikte toplam 3 bin 563 metre uzunluğunda olması planlanırken, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleri ile toplam geçiş uzunluğu ise 4 bin 608 metre olacak. 2x3 trafik şeritli olacak köprünün, yaklaşık 45,06 metre genişlikte olması öngörülüyor. Köprü tabliyesinin her iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları olacak. Her iki kule temeli yaklaşık 40 metre derinlikte, deniz tabanında konumlandırılacak ve çelik kule yüksekliği yaklaşık 318 metre olacak.

18 MART 2022'DE HİZMETE AÇILACAK

Proje kapsamında 1 asma köprü, 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 6 alt geçit köprüsü, 38 üst geçit köprüsü, 5 köprü, 43 alt geçit, 115 çeşitli ebatlarda menfez, 12 kavşak (devlet yolu üzerindeki kavşaklar dahil), 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu inşa edilecek. 1915 Çanakkale Köprüsü, 18 Mart 2022'de tamamlanarak hizmete açılacak. Çanakkale Boğazı, köprü sayesinde 6 dakikada geçilebilecek.

  • Kategori:
    Haber
  • Eklenme Tarihi:
    25.05.2020 15:25
  • Güncellenme Tarihi:
    25.05.2020 15:25
  • Kategori Videoları
Diğer İçerikler
title
İBB Meclisi'nde gergin anlar

İBB Meclisi'nde gergin anlar

title
Sefa Özkaya'dan acı haber! Hayatını kaybetti

Sefa Özkaya'dan acı haber! Hayatını kaybetti

title
Milli Siber Güvenlik Zirvesi başladı! İsmail Demir'den önemli açıklamalar

Milli Siber Güvenlik Zirvesi başladı! İsmail Demir'den önemli açıklamalar

title
Kemal Kılıçdaroğlu'nun dava iddiası - Analiz Haber

Kemal Kılıçdaroğlu'nun dava iddiası - Analiz Haber

title
Yılmaz Özdil, HDP güzellemeleri yapmaya başladı! PKK'yı unutup HDP'yi övdü

Yılmaz Özdil, HDP güzellemeleri yapmaya başladı! PKK'yı unutup HDP'yi övdü

title
MSB'den 10 Kasım Atatürk'ü Anma Günü'nde anlamlı paylaşım

MSB'den 10 Kasım Atatürk'ü Anma Günü'nde anlamlı paylaşım

title
Meral Akşener'in dengesi bozuldu... Peş peşe gelen siyasi krizler savrulmasına neden oldu - Analiz Haber

Meral Akşener'in dengesi bozuldu... Peş peşe gelen siyasi krizler savrulmasına neden oldu - Analiz Haber

title
Siyasilerden 10 Kasım mesajları

Siyasilerden 10 Kasım mesajları

title
Meral Akşener'den HDP'ye hassas, şehide ketum yol! 'Bu nasıl Ömer'in yolu!' - Analiz Haber

Meral Akşener'den HDP'ye hassas, şehide ketum yol! "Bu nasıl Ömer'in yolu!" - Analiz Haber

title
Konya'daki deprem kafaları karıştırdı

Konya'daki deprem kafaları karıştırdı

title
İYİ Partili Lütfü Türkkan'ın küfür skandalı sonrası Mansur Yavaş neden sessiz kaldı?

İYİ Partili Lütfü Türkkan'ın küfür skandalı sonrası Mansur Yavaş neden sessiz kaldı?

title
Yeni tehlike “alg çoğalması”

Yeni tehlike “alg çoğalması”

title
Kemal Kılıçdaroğlu'nun kadınlara vaadi - Analiz Haber

Kemal Kılıçdaroğlu'nun kadınlara vaadi - Analiz Haber

title
Millet İttifakı'nda numara komplikasyonu

Millet İttifakı'nda numara komplikasyonu

title
“Rehberimiz, rotamız hukuktur”

“Rehberimiz, rotamız hukuktur”

title
İlaç firmalarının kur oyunu

İlaç firmalarının kur oyunu

title
Muhalefetin 'u' dönüşü - Analiz Haber

Muhalefetin 'u' dönüşü - Analiz Haber

title
Muhalefetin senaryosu ne? - Analiz Haber

Muhalefetin senaryosu ne? - Analiz Haber

title
“34 bin genç kamuda işe yerleşti”

“34 bin genç kamuda işe yerleşti”

title
Meral Akşener'den 'Öcalan' gafı

Meral Akşener'den 'Öcalan' gafı

title
CHP'li belediyeden skandal yardım

CHP'li belediyeden skandal yardım

title
2002'den bugüne... - Analiz Haber

2002'den bugüne... - Analiz Haber

title
“CHP kendini inkâr etmiştir”

“CHP kendini inkâr etmiştir”

title
First Lady diplomasisi

First Lady diplomasisi