Avrupa'nın sıkı para politikaları nedeniyle daralması Türk moda endüstrisini 2023'te zorladı. Ancak bu yılın son çeyreğin işlerin değişeceğini uman sektör, tasarım gücüyle ayağa kalkmak istiyor.
Turkeybuild İstanbul 17-20 Nisan'da 60'tan fazla ülkeden 10 bin alıcıyı ağırlayacak. Yapı malzemeleri alanında en büyüklerden biri olan fuarda 700 milyon euroluk hacmin oluşması bekleniyor.
Japonya'ya 1 milyar dolar ihracat hedefleyen Türk gıda ihracatçısı, Tokyo'daki Foodex Japan Fuarı'ndan yeni bağlantılarla döndü. Fuara 51 Türk şirketi katılırken, Türk mutfağı da büyük ilgi gördü.
AYMOD Ayakkabı Moda Fuarı için 100'ü aşkın ülkeden, yaklaşık 7 bin alıcı İstanbul'a geldi. Katılımcılar arasında İtalya, Yunanistan ve Çin'in de bulunduğu 9 ülkeden 50 firma yer aldı.
WGSN tarafından 55. Istanbul Jewelry Show (IJS) fuarı için hazırlanan Sonbahar & Kış 24/25 Trendleri Semineri'nde dünya mücevher endüstrisini etkileyen değişim sinyallerinin şifreleri paylaşılacak.
GS1 Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar, 2027 yılından itibaren tüm dünyada ürün barkodlarının QRkod'a dönüşeceğini söyledi. Yorgancılar bu sayede maliyetlerin düşeceğini belirtti.
23 - 26 Mayıs 2024 tarihleri arasında İstanbul TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi'nde düzenlenecek Automechanika Istanbul'a 1.500 firmanın katılımı bekleniyor.
ToptanTR.com kurucu ve CEO'su Sezgin Şener, aracıların yarattığı ek maliyet sebebiyle esnafın maliyetlerinin yükseldiğini söyledi. Sezgin, ToptanTR Pazaryeri'nin bu problemi çözeceğini söyledi.
Ege İhracatçı Birlikleri 2024 yılında 13 fuara milli katılım sağlayacak, 13 de ticari çıkarma yapacak. Egeli ihracatçılar, 2024'te pazarlama çalışmalarıyla 20 milyar dolar ihracat hedefine ulaşmayı amaçlıyor.
Ağız ve diş malzemeleri sektörü 2023'ü 350 milyon dolar ihracatla kapattı. Yerlilik oranı implantta yüzde 70, endodonti ürünlerinde ise yüzde 50'ye ulaştı. Sektör ihracatta yüzde 40 artış yakaladı.
41'incisi düzenlenen Uluslararası İstanbul Anne Bebek Çocuk Ürünleri Fuarı CBME Türkiye'ye dört günün sonunda 124 farklı ülkeden 15 bin 412 sektör profesyoneli geldi.
Süs Bitkileri Üreticileri Alt Birliği Başkanı Akcan, 2024'te hedeflerinin 200 milyon dolarlık ihracat yapmak ve ithalatta da 50 milyon doların geçilmemesini sağlamak olduğunu belirtti.
TÜBİTAK ve uluslararası organizasyon olan IRA-SME Ağı'nın ortak çağrısıyla Türk KOBİ'lere, Almanya, Avusturya, Belçika, Brezilya, Lüksemburg ve İsviçre'deki KOBİ'lerle çoklu işbirliği imkanı getirildi.
Ticaret Bakanlığı İslam İşbirliği Ülkeleri Stratejisi kapsamında, farklı sektörlerden ihracatçı firmanın katılımıyla düzenlenen genel ticaret heyeti ile ikili iş görüşmeleri toplantıları Moritanya ve Senegal'de gerçekleştirildi.
Son yıllarda yoğunlaşan siber saldırılara karşı şirketler önlemlerini artırıyor. Kaspersky'nin araştırmasına göre hem Türkiye'de hem de dünyada birçok kuruluş, siber güvenlik süreçlerinin otomasyonu için yatırım yapmayı planlıyor.
Deri ve konfeksiyon sektörünün yüzde 50 cirosunu karşılayan fuar için geri sayım başladı. Leather&Fur Fashion Fuarı, 20'nin üzerinde ülkeden katılım ve 1200'ün üzerinde alıcıyla açılacak.
Dubai'deki gıdayla ilgili 4 fuara Türkiye 137 ihracatçı şirketle katılırken, Türk firmaları Avrupa ve Körfez'den yoğun ilgi gördü. İHBİR Başkanı Kazım Taycı, sektörde yeni yatırımlar için büyük bir iştah olduğunu söyledi.
Dünyanın en iyi hediyelik eşya üreticileri ve alıcıları İstanbul'da buluşacak. Turistik hediyelik eşya sektörü, Türkiye'nin 56 milyar dolar olması beklenen 2023 turizm gelirine 15 milyar dolar katkı sağlayacak.
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın deprem bölgesindeki KOBİ'lere faizsiz kredi paketinin devreye alınacağını duyurması bölge sanayicisini memnun etti. İşadamları verilecek desteğin toparlanma sürecini hızlandıracağını ifade etti.