ÇÖL TOZU ALARMI
ÇÖL TOZU ALARMI

ÇÖL TOZU ALARMI

ABD üniversitelerinde 'Gazze' ateşi!
ABD üniversitelerinde 'Gazze' ateşi!

ABD üniversitelerinde 'Gazze' ateşi!

Diziler psikolojiyi etkiliyor
Diziler psikolojiyi etkiliyor

Diziler psikolojiyi etkiliyor

İsrail hapishanelerinde ne oluyor?
İsrail hapishanelerinde ne oluyor?

İsrail hapishanelerinde ne oluyor?

Müslümanlar tehdit altında
Müslümanlar tehdit altında

Müslümanlar tehdit altında

Kalkınma Yolu Projesi neden önemli?
Kalkınma Yolu Projesi neden önemli?

Kalkınma Yolu Projesi neden önemli?

Uzaydaki Yeni Gözdemiz Türksat 6A
Uzaydaki Yeni Gözdemiz Türksat 6A

Uzaydaki Yeni Gözdemiz Türksat 6A

Dünyanın en kalabalık ülkesi sular altında kalacak!
Dünyanın en kalabalık ülkesi sular altında kalacak!

Dünyanın en kalabalık ülkesi sular altında kalacak!

Cam sileceği nasıl icat edildi?
Cam sileceği nasıl icat edildi?

Cam sileceği nasıl icat edildi?

Kahve içmek vücudumuzu nasıl etkiliyor?
Kahve içmek vücudumuzu nasıl etkiliyor?

Kahve içmek vücudumuzu nasıl etkiliyor?

23 Nisan Çocuk Bayramı nasıl ortaya çıktı?
23 Nisan Çocuk Bayramı nasıl ortaya çıktı?

23 Nisan Çocuk Bayramı nasıl ortaya çıktı?

Erdoğan'ın Irak ajandasında ne var?
Erdoğan'ın Irak ajandasında ne var?

Erdoğan'ın Irak ajandasında ne var?

İletişimle manipülasyon nasıl yapıldı? Tarihçi Koray Şerbetçi anlatıyor

Tarihçi Koray Şerbetçi, bu hafta Kestirmeden Tarih'te günümüzde iletişim araçlarıyla yapılan manipülasyonun, yıllar önce nasıl başladığını anlatıyor.

İnsanoğlunun geçtiği iletişim devrimiyle demokrasi enfeksiyona uğrarken, millet iradesinin de yönü değiştirilmeye çalışılıyor. Nasıl mı?

"Karanlık eller iletişim araçlarını kullanarak, mesela günümüzde sosyal medyayı kullanarak, milletin iradesinin gittiği sağlıklı yön dışında bir takım yan yollar oluşturdular. Bu hem demokrasi hem de millet iradesi için kötü bir süreçti." ifadelerini kullanan Tarihçi Koray Şerbetçi geçmişten bir örnek veriyor:

'HENÜZ ORTADA İNTERNET VE SOSYAL MEDYA YOKKEN BÜYÜK BİR MANİPÜLASYON YAPILDI.'

1908 yılında 2. Abdülhamit döneminde 2000 kadar Rumeli komitacısı padişaha başkaldırdılar. İttihat ve Terakki komitacıları, yüzyıllardır millet 2. meşrutiyeti istiyor ve Sultan 2. Abdülhamit'i protesto ediyor gibi yüzlerce telgraf çekmeye başladılar. Yıldız Sarayı'na giden bu telgrafların çoğu manipülasyondu. Sanki bütün bir Osmanlı tebaası Sultan 2. Abdülhamit'e karşıymış izlenimini bir iletişim aracıyla verdiler.

'30 BİN ARNAVUT'UN İSTANBUL'A YÜRÜYECEĞİ İZLENİMİ VERDİLER'

Firzovik'te toplanan Avusturya'ya öfkeli 30 bin Arnavut, aslında bu bölgeye kendilerine ait bir takım kurumları yerleştireceklerdi. İttihatçılar telgrafı kullanarak Firzovik'te toplanan 30 bin Arnavut'un Sultan 2. Abdülhamit'i protesto ediyor izlenimini telgrafla verdiler. Ve eğer meşrutiyet ilan edilmezse bu 30 bin Arnavut'un İstanbul'a yürüyeceği izlenimini yine telgrafla verdiler.

'İLETİŞİM ARAÇLARINI KÖTÜ ELLERE BIRAKIRSAK, İRADEMİZİ KAYBETMİŞ OLURUZ'

20. yüzyılın başlarında bu topraklarda internet ve sosyal medya yokken bu 2 bin komitacı iletişim araçlarını siyasi manipülasyon için kullandılar. Gerek sosyal medya gerek internet gerekse 100 yıl önce telgraf olsun; iletişim araçlarını sağlıklı kullanmazsak, bir takım kötü ellere bırakırsak irademizi de çoktan kaybetmiş oluruz."

Editör: Ceren Engin

Program Editörü: Ezgi Aşık / ezgi.asik@turkmedya.com.tr

Kurgu: Kerim Yıldırım / kerim.yildirim@turkmedya.com.tr

  • Kategori:
    KORAY ŞERBETÇİ İLE KESTİRMEDEN TARİH
  • Eklenme Tarihi:
    25.03.2021 17:38
  • Güncellenme Tarihi:
    25.03.2021 17:41
  • Kategori Videoları
Diğer İçerikler
title
Kudüs Meselesi: Birlikte Dalgalanan Hilal ve Haçlı Bayrakları

Kudüs Meselesi: Birlikte Dalgalanan Hilal ve Haçlı Bayrakları

title
İngiliz İstihbaratının Aşamadığı Duvar: Osmanlı

İngiliz İstihbaratının Aşamadığı Duvar: Osmanlı

title
Türk milletinin ders veren diplomasi hikayesi

Türk milletinin ders veren diplomasi hikayesi

title
Dil sürçmesi hayatta neleri değiştirdi?

Dil sürçmesi hayatta neleri değiştirdi?

title
Osmanlı'da eğitim sistemi nasıldı?

Osmanlı'da eğitim sistemi nasıldı?

title
Liberya hakkında bilinmeyenler neler?

Liberya hakkında bilinmeyenler neler?

title
Medeniyetlerin aynası Kudüs… Kadim şehre kim ne getirdi?

Medeniyetlerin aynası Kudüs… Kadim şehre kim ne getirdi?

title
Avrupa'yı bize ışıltılı tablolar gibi çizenler kimler?

Avrupa'yı bize ışıltılı tablolar gibi çizenler kimler?

title
Matbaa Osmanlı'ya neden geç geldi?

Matbaa Osmanlı'ya neden geç geldi?

title
Hınçak'ın arkasında kim vardı?

Hınçak'ın arkasında kim vardı?

title
Nopolyon'un bilinmeyen adı ne?

Nopolyon'un bilinmeyen adı ne?

title
Abdülhamid Han'ın İngiliz'e kurduğu müthiş oyun!

Abdülhamid Han'ın İngiliz'e kurduğu müthiş oyun!

title
Türk milletinin medeniyet dersi ‘Çanakkale'

Türk milletinin medeniyet dersi ‘Çanakkale'

title
İstiklal Marşı'mız bize neler anlatıyor?

İstiklal Marşı'mız bize neler anlatıyor?

title
Bunlar kimin milletvekili?

Bunlar kimin milletvekili?

title
Muasır medeniyet seviyesi ve Cherokee Kabilesi...

Muasır medeniyet seviyesi ve Cherokee Kabilesi...

title
'Kovid-19'la yürütülen başarılı mücadele tıp tarihimizde gizli'

"Kovid-19'la yürütülen başarılı mücadele tıp tarihimizde gizli"

title
'Kahrolsun istibdat, yaşasın hürriyet!'in arkasındaki tarihsel gerçek

'Kahrolsun istibdat, yaşasın hürriyet!'in arkasındaki tarihsel gerçek

title
Türkiye'nin temelleri nasıl atıldı?

Türkiye'nin temelleri nasıl atıldı?

title
Napolyon'a kök söktüren Türk Komutan: Cezzar Ahmet Paşa

Napolyon'a kök söktüren Türk Komutan: Cezzar Ahmet Paşa

title
Türkiye'nin Batılılaşma serüveni

Türkiye'nin Batılılaşma serüveni

title
Yunanistan bir proje mi?

Yunanistan bir proje mi?

title
Koray Şerbetçi ile Kestirmeden Tarih

Koray Şerbetçi ile Kestirmeden Tarih

title
Koray Şerbetçi ile Kestirmeden Tarih

Koray Şerbetçi ile Kestirmeden Tarih