Bir sanat eserinden, küresel tüketim çılgınlığına...
Neden herkes bu oyuncağın peşinde?
Dövme yaptıranlar, satın almak için sabahın beşinde sıraya girenler.
Görüp görebileceğiniz en çirkin oyuncaklardan biri Labubu nasıl bu kadar popüler hale geldi birlikte bakalım.
Sivri dişler, uzun kulaklar ve haylaz bir yüz ifadesi.
Yumuşak tatlı tüylerine zıt bir şekilde korkutucu bir yüz ifadesine sahip.
Uzakdoğu'dan dünyaya yayılan bu trendin adı Labubu.
Labubu aslında Kasing Lung'ın bir eseri.
Lung, 2015 yılında İskandinav mitolojisinden esinlenerek hem şans hem de muziplik getirdiğine inanılan küçük yaratık Labubu'yu tanıttı.
Dört yıl sonra koleksiyonluk oyuncak devi Pop Mart ile anlaştı ve çılgınlık tam burada başladı.
Siz bir kutunun içinde ne çıkacağını bilmeden 7 bin TL verir miydiniz?
Sürpriz kutu formatında satışa çıkan Labubu'ların kutularının gizemli olması, hangi modelin içinde olduğunu bilmemeniz sizi daha fazla satın almaya itiyor.
İnsanlar istedikleri renk çıkana kadar satın alıyor ve bu kutu açılımı sizi daha fazla alışverişe itiyor.
Her trendde de olduğu gibi TikTok'un da etkisi büyük.
Sürü psikolojisi yani çoğunluk yapıyor diye bir şeyleri yapmak ve Fomo, trendleri kaçırma korkusu öne çıkıyor burada.
Ve dünyayı saran bu yeni trend tüketim çılgınlığının son örneği olarak yerini alıyor...