Koray Şerbetçi ile Kestirmeden Tarih
Koray Şerbetçi ile Kestirmeden Tarih

Koray Şerbetçi ile Kestirmeden Tarih

Cep Belgesel: 'Türkiye Ekseni'
Cep Belgesel: 'Türkiye Ekseni'

Cep Belgesel: 'Türkiye Ekseni'

Galatasaray- Hajduk Split maç yorumu
Galatasaray- Hajduk Split maç yorumu

Galatasaray- Hajduk Split maç yorumu

MSB'den Preveze Deniz Zaferi belgeseli: Oruç Reis vurgusu dikkat çekti
MSB'den Preveze Deniz Zaferi belgeseli: Oruç Reis vurgusu dikkat çekti

MSB'den Preveze Deniz Zaferi belgeseli: Oruç Reis vurgusu dikkat çekti

Bir Dakikada Gündem
Bir Dakikada Gündem

Bir Dakikada Gündem

Hikmet Genç Soruyor... HDP ve HDP uzantılarına düzenlenen operasyonda CHP nerede duracak?
Hikmet Genç Soruyor... HDP ve HDP uzantılarına düzenlenen operasyonda CHP nerede duracak?

Hikmet Genç Soruyor... HDP ve HDP uzantılarına düzenlenen operasyonda CHP nerede duracak?

Nedir bu Z kuşağı?
Nedir bu Z kuşağı?

Nedir bu Z kuşağı?

Bir Dakikada Spor
Bir Dakikada Spor

Bir Dakikada Spor

Çapa'da 'Maske tak' diye uyarıda bulunan sağlıkçı ameliyata alındı
Çapa'da 'Maske tak' diye uyarıda bulunan sağlıkçı ameliyata alındı

Çapa'da 'Maske tak' diye uyarıda bulunan sağlıkçı ameliyata alındı

Bir Dakikada Magazin
Bir Dakikada Magazin

Bir Dakikada Magazin

82 gözaltı kararı verildi... Emin Pazarcı yorumladı
82 gözaltı kararı verildi... Emin Pazarcı yorumladı

82 gözaltı kararı verildi... Emin Pazarcı yorumladı

6-7 Ekim olayları soruşturması... Kritik operasyonu Coşkun Başbuğ değerlendirdi
6-7 Ekim olayları soruşturması... Kritik operasyonu Coşkun Başbuğ değerlendirdi

6-7 Ekim olayları soruşturması... Kritik operasyonu Coşkun Başbuğ değerlendirdi

Anjelika Akbar'dan özel açıklama! 'Türkiye'ye ilk görüşte aşık oldum'

Türkiye’ye 1991 yılında UNESCO üyesi olarak gelen ve buraya yerleşen piyanist Anjelika Akbar, Türkiye’ye geliş süreci, klasik Batı müziğinin geleceği ve Türk müziği hakkında açıklamalarda bulundu. Akbar, ´Sosyalist bir düzende doğdum, büyüdüm ve dış dünya ile ilgili hiçbir şey bilmiyorduk. Burası kalbimi besliyor.´ dedi.

Kazakistan Sovyet Sosyalist Cumhuriyeti’nde doğan sanatçı-piyanist Anjelika Akbar, Türkiye’ye geliş süreci ve Türk müziği hakkında açıklamalarda bulundu.

Aksam.com.tr’den Ezgi Aşık’ın sorularını yanıtlayan Akbar, Türkiye coğrafyasının müzik alanında çok zengin olduğunu belirtti. Akbar, “Türkiye’yi çok ünik (eşsiz) buluyorum, bir kere çok özel ve kendisine özgü bir sürü enstrümanı, ritmi ve tınısı var. Türkiye’ye coğrafi haritada bakarsanız, parmağınızla gösterdiğiniz her bölgede farklı müzikal gelenekleri olduğunu görürsünüz.” ifadelerini kullandı.

Öncelikle müzik kariyerine nasıl başladınız?

Ben müziğe kariyer olarak başlamadım. Müzik benim gözümü açar açmaz içinde kendimi bulduğum bir alan; müzik su içmek, yemek yemek ve nefes almak gibi bir şey. Annem koro şefi ve piyanistti, evde envaiçeşit müzik enstrümanı vardı. İki buçuk yaşında annemle oyun oynarken bütün müzik notalarını öğrendim.

Büyüyünce kendim için üç tane meslek düşünüyordum. Bunlardan ilki sokak temizleyicisi olmaktı, çünkü sokakların temizlenirken oluşan o duygusunu çok seviyordum. İkincisi porselen sanatçısı olmaktı, üçüncü meslek ise buğday toplayan o makinenin şoförü olmaktı… Müzik kariyeri denince hep bu konuyu açmak istiyorum. Müziğe âşık olunca ona özel bir uğraş olarak bakmıyorsunuz, hayatın ta kendisi oluyor.

“SANAT İÇİN DİSİPLİN OLMAZSA OLMAZ”

Her sanatçının yoğun bir çalışma disiplini oluyor, peki sizin çalışma disiplininiz nasıl?

Öncelikle besteciyim, bu şarkı bestelemek gibi değil. Bu bir fabrikayı yönetmek gibi, sahnede 60 kişinin basacağı 60 farklı notayı bir kâğıdın üzerine dökmek… Bu disiplin kazanıldığında hayata geçiyor. Aslında notaları nasıl ezberlediğimi bilmediğim gibi çalışma disiplinini de nasıl kazandığımı bilmiyorum. Bu yüzden söyleyebileceğim tavsiye, disiplinin olmazsa olmaz oluşudur.

Bana günde kaç saat çalışmıyorsun deseniz, belki daha doğru olur. Bestelerimin yüzde 99’unu kafamda yapıyorum. Sizinle konuşurken bile kafamın bir tarafı eser üzerine çalışıyor. Başka bir tarafım radyo gibi, sürekli müzik dinliyorum. Rüyalarımda bile beste yapıyorum.

“DRAMATİK OLAYLAR GÖNLÜME DOKUNDUĞUNDA BESTE YAPIYORUM”

Sanatseverlerin en çok merak ettiği konulardan birisi de sanatçıların ilham kaynakları. Her sanatçının kendine göre ilham kaynağı oluyor, bu bazen bir şehir, renk ve obje olabiliyor. Sizin ilham kaynağınız nedir?

En çok insanlardan ilham alıyorum. Dramatik olaylar gönlüme dokunduğunda orada bir beste yapıyorum. İkinci ilhamım ise doğa, küçüklüğümden beri piyanoya yoğun ilgim olunca dışarıda oyun oynamak gibi hevesim olmuyordu. Annem küçüklüğümde “hadi çocuklarla oynasana” diyordu.  Sokağa çıktığım zaman beni heveslendiren tek şey doğanın halleriydi. Karın yağış şekli, küçük su birikintileri, ağaçların açılması, yaprakların oluşması, sonbaharda renk cümbüşleri bana çok ilham veriyordu.

 

“KLASİK MÜZİK ŞEKİL DEĞİŞTEREK DEVAM EDİYOR”

Günümüzde belli bir kesim klasik Batı müziğinin tükendiğini düşünüyor. Bir besteci olarak bu konuda yorumunuz ne olur?

Klasik Batı müziği tükenmez, sadece şekil değiştirir. Görsel sanatlar nasıl tükenmiyor, şekil değiştiriyorsa, klasik müzik de öyle şekil değiştirir. Bach ve romantik dönem, modern ve avangart dönem hiçbir zaman bitmez. Mozart sonrasında da belki tükenir diyorlardı, sonra Chopin’ler ortaya çıktı. 16, 17 ve 18. yüzyıl olarak adlandırdığımız bu müzik türü bestecileriyle beraber anılacaktır, klasik müzik budur.

“EN ÇOK KARADENİZ MÜZİĞİNİ SEVİYORUM”

Dünya müziklerine hâkim olan bir sanatçı olarak, Türkiye müzik alanında dünyada hangi konumda?

Türkiye’yi çok ünik (eşsiz) buluyorum, bir kere çok özel ve kendisine özgü bir sürü enstrümanı, ritmi ve tınısı var. Türkiye’ye coğrafi haritada bakarsanız, parmağınızla gösterdiğiniz her bölgede farklı müzikal gelenekleri olduğunu görürsünüz. Ben en çok Karadeniz müziğini seviyorum, zeybek oyununun ruh halini çok seviyorum, ilahileri seviyorum.

Tüm dünya folklerini severek takip ediyorum. Aslında klasik müzik ve klasik halk sanatları, halk müziğinden ilham alır, bu yüzden asla tükenmez. Türk sanat müziğini yavaş tanıdığımı düşünüyorum. Yavaş diyorum çünkü edebiyat ve müzik iç içe, müziğin edebiyat tarafını anlamak bir yabancı için zaman alıyor. Türkçe öğrenirken tek bir kelime için bile özel ders almadım. Dili tek başına algılamaya çalışınca her şeyi bir sıraya alıyorsunuz.

“TÜRKİYE’YE İLK BAKIŞTA AŞIK OLDUM”

Uzun süredir Türkiye’de yaşıyorsunuz, Türkiye’nin sizin için özel bir anlamı var mı?

Türkiye’ye gelmek dönüm noktam oldu, çünkü bambaşka bir dünyadan geldim. Ben sosyalist bir düzende doğdum, büyüdüm ve dış dünya ile ilgili hiçbir şey bilmiyorduk. Burası kalbimi besliyor, insanların zaman içerisinde ürettikleri bana ilham veriyor.

İlk önce sevdim, mantığı koymadan sevdim. İlk bakışta aşk oldu bu, birini tanıyarak ya da yaşayarak olan bir şey değil, ilk görüşte aşk hissiyatı oldu. Ondan sonra her şey bunun üzerine geldi, dili hemen yuttum. Müziklerle, sanatlarla, insanlarla dil bilmeden yüz yüze gelerek kalpten iletişim benim için çok değerliydi.

  • Kategori:
    RÖPORTAJLAR
  • Eklenme Tarihi:
    02.12.2019 10:27
  • Güncellenme Tarihi:
    02.12.2019 10:48
  • Kategori Videoları
Diğer İçerikler
title
Pençe - Kartal ve Pençe - Kaplan operasyonları

Pençe - Kartal ve Pençe - Kaplan operasyonları

title
Sırt Çantasına Sığdırdığı Mutfak Eşyalarıyla Dünyayı Geziyor

Sırt Çantasına Sığdırdığı Mutfak Eşyalarıyla Dünyayı Geziyor

title
Fuat Kozluklu, Adnan Oktar Örgütünün Bilinmeyenlerini Anlattı

Fuat Kozluklu, Adnan Oktar Örgütünün Bilinmeyenlerini Anlattı

title
Türkiye Uzay Ajansı Başkanı Yıldırım: 'Uzayda Olmayan, Dünyada Söz Sahibi Olamaz'

Türkiye Uzay Ajansı Başkanı Yıldırım: ´Uzayda Olmayan, Dünyada Söz Sahibi Olamaz´

title
Nurhan Atasoy: “Yolum, Beni Osmanlı'nın Derinliklerine Götürdü”

Nurhan Atasoy: “Yolum, Beni Osmanlı'nın Derinliklerine Götürdü”

title
Emre Oktay: 27 Mayıs Darbesi Tamamen Yalanlarla Organize Edildi!

Emre Oktay: 27 Mayıs Darbesi Tamamen Yalanlarla Organize Edildi!

title
Ezoterik Yapılar, Üçüncü Dünya Savaşı İle Neyi Hedefliyor?

Ezoterik Yapılar, Üçüncü Dünya Savaşı İle Neyi Hedefliyor?

title
İstanbul'un Altındaki Gizemli Bizans Sarayına Girdik

İstanbul´un Altındaki Gizemli Bizans Sarayına Girdik

title
Ahmet Güneştekin: Kilim, Kadının Suskun Dilidir

Ahmet Güneştekin: Kilim, Kadının Suskun Dilidir

title
Kemal Sayar Anlattı: Günümüz İnsanı Neden Mutsuz?

Kemal Sayar Anlattı: Günümüz İnsanı Neden Mutsuz?

title
Yeşilay Genel Başkanı Öztürk'ten Teknoloji Bağımlılığına Karşı Önemli Uyarı

Yeşilay Genel Başkanı Öztürk´ten Teknoloji Bağımlılığına Karşı Önemli Uyarı