En son Gülse Birsel’in ‘Aile Arasında’ filminde izleyip hayran kalmaktan geri duramadığımız şen şakrak, hafif çatlak vokalist Solmaz karakterinin ardından Demet Evgar, şimdi de vizyonda Ümit Ünal’ın yönetmenliğini yaptığı ‘Sofra Sırları’ ile karşımızda. Uzun zamandır beklenilen film, Ümit Ünal’ın izleyicisini şaşırtmayacak alt metinlerle toplumun en küçük katmanına ‘aile’ ve ilişki dinamiklerine dokunurken, Demet Evgar adeta bir tiyatro sahnesindeymişçesine hikâyeyi tek başına sırtlandığı bir anlatıcı rolüne bürünüyor.
Filmde, erken yaşta evlenip İstanbul’dan Anadolu kırsalına taşınan genç bir kadının takıntı haline getirdiği yemek yapma hobisiyle sadece evdeki görevlerini yerine getirerek hayata tutunma ve var olma çabasını izliyoruz. Yaptığı yemeklerde ustalaştıkça kendi küçük dünyasında büyüyen, ancak gerçek hayatta eşi Ethem tarafından küçük görülen Neslihan’ın uysal kimliğinden çıkıp bir katile dönüşmesini konu alan film gerçekteki ile zihindeki dünyanın usulca birbirine karıştığı bir hikâyeyi anlatıyor.
KALBİN YOLU MİDEDEN Mİ GEÇER?
Yönetmenin ‘Teyzem’ ve ‘Gölgesizler’ filmlerini izleyenler, Ünal’ın hayal dünyası ile gerçeklik arasında gidip gelerek iki zıt karakteri aynı bünyede barındıran çok katmanlı hikâye örgüsünü hatırlayacaklardır. Filmde ‘stresini sürekli yemek yaparak atan kadın’ benzetmesi ve ‘para yemek’ gibi yer yer abartıya kaçan sahnelerle, kendini ve başkalarını mutlu etmenin yani kalbe giden yolun mideden geçtiği alegorisi kusursuz bir alt metinle işleniyor. İşte tam da bu noktada, toplumda kadına biçilen roller ve hayal dünyasında bile olsa bu rollerin getirdiği sorumluluklardan özgürleşme ihtiyacı hikaye içinde bir anlam kazanıyor. Filmde bazı noktaların bir hayli ucu açık kaldığını söylemek mümkün, ancak bence asıl olay Demet Evgar’ın vücut dili ve yüz ifadelerinde yansıttığı duygu geçişleriyle kendi halinde mutlu mesut ev hanımından soğukkanlı bir katile dönüşmesinde saklı… Alican Yücesoy ve Fatih Al’ın başrollerde Evgar’a eşlik ettiği ‘Sofra Sırları’, oyunculukları ve tiyatro rejisi mantığıyla ilerleyen kurgusuyla dikkat çekiyor.