Yeşilçam'ın efsane filmi Tarkan'daki 'Atıl Kurt' aslında...
Yeşilçam efsaneleri arasına giren filmler arasında Tarkan serisi de bulunuyor. Tarkan filmlerinin pek çok sahnesi bugün pek çok TV izleyicisinin hafızasında…
Sezgin Burak'ın çizdiği Tarkan karakterinin uyarlandığı beş filmden oluşan kült film serisi 'Tarkan'a damga vuran sahneler arasında ahtapot sahnesi yer alıyordu. ‘Atıl Kurt’ repliği de unutulmazlar arasında.
2/117
'ATIL KURT'
Kartal Tibet Tarkan filmlerinin unutulmaz yıldızı 'Atıl Kurt'u anlattı: Dolapdere'de bir otomobil tamircisi olan Yücel ustanın kurt köpeği… Asıl adı Can'dı.
3/117
Bana çok alışmıştı. Çekimlerde paydos saati yaklaşırken, güneşin yetip yetmeyeceği kelvinlerle ölçülürdü.
4/117
Can hepsinden önce, paydos saatini sezer, benim makyaj çantamı alır, yanıma gelirdi/haydi gidelim' diye.
5/117
Yeşilçam'ın ünlü sahnesi nasıl çekildi? O ahtapot aslında...
Türk sinemasını yakından takip edenler için Tarkan: Viking Kanı filmine damga vuran Ahtapot sahnesi unutulmazlar arasındadır... Peki, meşhur ahtapot sahnesi nasıl çekildi?
6/117
İşte kaynaklara göre Tarkan: Viking Kanı filmindeki meşhur ahtapot sahnesinin perde arkası:
7/117
Dönemin teknik yetersizlikleri nedeniyle filmdeki ahtapot sahnesi ekibi oldukça zorlamış. Ancak tüm eksiklere rağmen Türk sinema tarihine damga vuran o sahne çekilmiş.
8/117
Filmdeki yaratığın nasıl görüneceğine karar verildikten sonra prodüksiyon ekibi yaratık için İstanbul Bayrampaşa’daki bir plastik fabrikasına gitmiş. Canavar ahtapot plastikten yapılmış, kollarına da tek tek spiraller takılmış, kamyonla çekimler için Bodrum’a getirilmiş.
9/117
Ancak sorun bitmemiş. Dev ahtapotun kollarının hareket ettirilmesi için bir formül bulunamayınca insan gücünden yararlanılmış.odrum’a getirilmiş.
10/117
Bu amaçla birkaç dalgıç görevlendirilir. Filmde zaten ahtapotun kollarını hareket ettiren de dalgıçlardır. Sorunlar aşılıp, her şey hazır hale gelince ahtapot bir kamyonla Bodrum‘a taşınır ve denize bırakılır.
11/117
SU ALTI SAHNELERİ HAVUZDA ÇEKİLMİŞ
Meşhur sahneyle ilgili bir başka detay ise şöyle: Su altı sahnelerinde Kartal Tibet ile ahtapotun boğuşmaları gerekmektedir. Ancak su altı kamerası olmadığı için başka bir çözüm bulunur.
12/117
Ahtapot kamyonla İzmir Efes Oteli‘ne götürülür.
13/117
Tarkan ile ahtapotun boğuşma sahneleri otelin havuzunda çekilir.
14/117
Ahtapot ile boğuşma sahnesinde arka planda çekimin yapıldığı havuzun duvarları görünüyor.
15/117
16/117
17/117
İşte Türk sinemasına damga vuran filmlerin kamera arkasında yaşananlar
18/117
Kemal Sunal'ın başrolünü oynadığı "Üç Kağıtçı" filminde sahneler arasında Sabahat Işık'ın kıyafeti değişiyor.
19/117
20/117
21/117
22/117
23/117
1975 yapımı 'Ateş Böceği' filminde sahneler arasında Necla Nazır'ın gömleğinin değiştiği görülüyor.
24/117
İzmir'de çekilen filmdeki bu görüntüler sahneler arasında devamlılık hatası olarak nitelendiriliyor.
25/117
Necla Nazır'ın üzerindeki beyaz renkli gömlek, Tarık Akan'ın kovalama sahnesi sonrasında mavi renkli olarak görülüyor.
26/117
27/117
28/117
29/117
30/117
31/117
Natuk Baytan’ın yönettiği Savulun Battal Gazi Geliyor filminde, Cüneyt Arkın’ı tutan çelik ip net bir şekilde görülüyor.
32/117
Cüneyt Arkın'ın başrolünü oynadığı 1971 yapımı 'Malkoçoğlu Ölüm Fedaileri' filminin bir sahnesinde arka planda bir araç kadraja giriyor.
33/117
Otomobillerin icat olmadığı 'Sırp krallığı ve Türkler arasındaki savaş' yıllarındaki hikayeyi anlatan filmde bir aracın görünmesi dikkat çekiyor.
34/117
35/117
36/117
Yeşiçam'ın efsane dizilerinden 'Savulun Battal Gazi Geliyor' filmindeki hata yıllar sonra ortaya çıktı.
37/117
Yapımcılığını Memduh Ün'ün yaptığı başrolünde Cüneyt Arkın'ın rol aldığı 1973 yılında yayınlanan 'Savulun Battal Gazi Geliyor' filmindeki hata yıllar sonra ortaya çıktı.
38/117
Seyyit Battal’ın Bizanslıların elinden babası Battal Gazi’yi kurtarma serüvenini konu alan filmde; Cüneyt Arkın (Seyyit Battal) babasını kurtarmak için yedi ayrı şövalyede bulunan zindanlarının anahtarlarını toplamaya çalışır.
39/117
Şövalyeleri tek tek öldüren Seyyit Battal, şövalye Boğa Anton (Sönmez Yıkılmaz) ile ormanda geziye çıkar.
40/117
Seyyit Battal planladığı gibi Boğa Anton'u öldürür ve anahtarı alır.
41/117
Filmin dikkat çeken detayı ise Boğa Anton'un Seyit Battal ile dövüştüğü sırada bıyıklarının bir kısalması bir uzamasıdır.
42/117
Saraydan çıkarken ve at üzerindeyken uzun olan bıyıklar dövüş sahnelerinde kısalır. Ama efsane filmdeki tek hata bu değil.
43/117
Yine aynı sahnede Boğa Anton'un attan düştüğü sırada iki kolunda bulunan bileklerden biri yere düşüyor. Filmin devam sahnesinde ise bileklikler yeniden kolunda görünüyor.
44/117
Bu hata dövüş sahneleri boyunca dikkatli izleyicilerin gözüne çarpıyor.
45/117
46/117
'Umudumuz Şaban' filminde Mardinli Arif'in yere gelişi güzel attığı tabancalar, diğer sahnede Ringo Şaban'ın alması için yerde düzgün bir şekilde hazırlanmış.
47/117
48/117
49/117
50/117
51/117
1979 yapımı 'Umudumuz Şaban' filminde kahvehanede çalışan Ringo Şaban müşteriye ayran gönderirken patronun yüzüne ayran fırlatır.
52/117
Patronun yüzüne gelmesi gereken ayran, bir set çalışanı tarafından yakından dökülür. Set çalışanının eli kameraya yansıyor.
53/117
O çekim hatası kameraya böyle yansımış.
54/117
55/117
56/117
Yönetmen ve yapımcılığını Memduh Ün'ün yaptığı 1984 yapımı 'Postacı' filminde, postacı Adem rolündeki usta oyuncu Kemal Sunal bakkala girdiğinde kapalı olan bisküvi kutuları kamera açısı değişikliği sonrası birden açık oluyor.
57/117
Postacı Adem'in yemesi için açılan kutu, sahne başında kapalı olarak konulmuş.
58/117
59/117
60/117
Yine Postacı filminde, Postacı Adem'in sevgilisi Sevtap'ın Adem'in evine kaçması sonrası ailesinin polis eşliğinde evi basması sahnesinde gece gündüz zamanlama hatası kameraya yansıyor.
61/117
Evin içinde camlardan dışarısı aydınlık görünürken, dış çekimde gece (sabah karşı) olarak görünüyor.
62/117
63/117
64/117
65/117
Senaryo yazarlığı ve yönetmenliğini Osman F. Seden'in üstlendiği, 1978 yapımı 'Yüz Numaralı Adam' filmindeki hata fark edildi.
66/117
Reklam sözleşmesi imzalanıp basın duyurusu yapılması sahnesinde eve gazeteci ve televizyoncular gelmiştir.
67/117
Usta oyuncu Kemal Sunal, Şaban rolünde babasıyla konuşurken arkada fotoğraf çeken bıyıklı gazeteci fotoğraf makinesinin lens koruma kapağını çıkarmadan fotoğraf çekmektedir.
68/117
Ayrıca Kemal Sunal'ın berber dükkanında çalıştığı sahnede film çekimini izleyen insanlar kamera açısına girerler.
69/117
70/117
Başrolünü Kemal Sunal'ın oynadığı 1985 yapımı 'Katma Değer Şaban' isimli filmde peşi sıra olan sahneler arasında Şaban'ın saçlarındaki boya yok oluyor.
71/117
Şaban ile karşılaşma sahnesi ve sokağa gelme sahnesinde boyalı olan saçlar eve girince boyasız (siyah renkli) oluyor.
72/117
73/117
74/117
75/117
1981 yapımı Hababam Sınıfı Güle Güle filminde Badi Ekrem'in fotoğrafının olduğu çerçevenin fotoğrafı kırılmışken, sonraki sahnedekırılmamış olarak duruyor.
76/117
İşte sosyal medyada dikkatli izleyicilerin gözünden kaçmayan o hata böyle paylaşıldı.
77/117
78/117
79/117
80/117
Cüneyt Arkın'ın başrolünü oynadığı 1973 yapımı 'Savulun Battal Gazi Geliyor' filminde yapılan hata yıllar sonra fark edildi. Filmin bir sahnesinde Cüneyt Arkın'ın elindeki kılıçtan kameraman ve yardımcısının görüntüsü yansıyor.
81/117
Unutulmazlar arasında yer alan 'Çöpçüler Kralı' filminde Ayşen Gruda, terliğini cama atmadan önce camın çatlak olduğu görülüyor.
82/117
Bu sahnede terlik camı kırmazsa diye düşünülerek, cam önceden çatlatılarak zayıflatılmış.
83/117
84/117
85/117
1974 yapımı 'Mirasyediler' filminde sahneler arasında tezgahın üzerindeki kumaşlar ve müşteri birden yok oluyor.
86/117
87/117
88/117
89/117
90/117
91/117
"Neşeli Günler" filminde turşu dükkanında geçen sahnede turşu kavanozlarının arasında bir set çalışanının eli görünüyor.
92/117
93/117
94/117
İyi Aile Çocuğu filminde bir set çalışanı kadraja giriyor.
95/117
Yönetmenliğini Osman Seden'in yaptığı 1978 yapımı İyi Aile Çocuğu filmi Kemal Sunal'ın iki karaktere birden hayat verdiği güzel bir film.
96/117
Bu filmin soygun sahnesinde Kemal Sunal, adamları kasaya kilitlerken kapı geri açılmasın diye tutan bir el kadraja giriyor.
97/117
98/117
99/117
100/117
101/117
102/117
Hababam Sınıfı Tatilde filminde, sınıfta sahneler arasında kapalı olan perdeler açılıyor, zaman gece ve gündüz olarak değişiyor.
103/117
Hababam sınıfının erkek örencileri kızlardan özür dilerken arka tarafta bulunan pencerelerden zamanın gece olduğu görülüyor.
104/117
Konuşma sonrasında sınıfa öğretmenin girmesi sahnesinde ise zamanın gündüz olduğu görülüyor.
105/117
Hababam Sınıfı Tatilde filminde, muhtemelen gece yapılan çekimler, ertesi sabah devam edince böyle bir durum ortaya çıkmış.
106/117
107/117
1976 yapımı "Gülşah Küçük Anne" filminde Ayşen Gruda eve girdiği zaman arka aynadan yansıyan kameraman kadraja giriyor.
108/117
İşte yıllar önce çekilen o filmdeki hata...
109/117
110/117
111/117
112/117
Yeşilçam'ın bu filmlerini belki kaç kez izlemişsinizdir. Ancak eminiz ki bu izlediğiniz filmlerde yapılan hataları daha önce fark etmediniz...
113/117
Orhan Gencebay'ın 'Bir teselli ver' filmindeki bu hata ise gerçekten sıradışı.
114/117
Otomobilin arka koltuğunda araba kullandığı gerçeği sizi çok şaşırtmış olmalı öyle değil mi? Pes doğrusu...