İstanbul
  °C
İl Seç

HAVA DURUMU

Yaşadığınız şehrin günlük hava durumunu görüntüleyin

• 92997
SON DAKİKA HABERLERİ
Tümü

Antibiyotik direncine neden olan bakterinin gen transferi engellendi!

Bilim insanları, antibiyotiğe karşı direnç gelişmesine neden olan bakterilerin gen transferi yapmasını engelledi

x

Kanada'daki Montreal Üniversitesi araştırmacıları, antibiyotik direncine yol açan ve kromozom dışı DNA parçacıkları olan plazmidlerin bakteriler arası transferini engellemeyi başardı.

AA'nın haberine göre; araştırmacılar, plazmidlerin transferindeki en önemli unsurlardan TraE proteinlerine bağlanan küçük kimyasal molekülleri taradı.

X Işını Kristalografisi ile yapılan analizde TraE proteininde bu moleküllerin bağlanma bölgesi tespit edildi.

Araştırmacılar, bağlanma bölgelerinin saptanmasıyla daha güçlü bağlayıcı moleküller tasarladı ve bu moleküller sayesinde gen transferi yapan plazmidlerin bakteriler arası hareketliliğini azalttı.

Araştırma ekibinden Christian-Baron, yaptığı açıklamada, "Üzerindeki 'zayıf noktayı' hedef alarak proteinin işlevini kaybetmesini hedefliyoruz. Çalışmamızda moleküler yapılarından yola çıkarak bu proteinlerin fonksiyonunu engelleyecek bir yol keşfettik" ifadelerini kullandı.

Araştırmanın sonuçları "Scientific Reports" dergisinde yayımlandı.

Son dakika haberleri, son dakika haber, son dakika gelişmeleri