Ford’un kalkınma stratejisinin ilk üyesi olan, ülkemizde ve dünyada çok sevilen modeli Focus, yeni yüzüyle 10 Nisan’da tanıtılacak. Joe Bakaj’ın başkanlığında Avrupa merkezli mühendislik ekipleri tarafından geliştirilen otomobilin proje lideri ise Darren Palmer oldu. Bakaj “ 1999 yılında, segmenti yeniden tasarlamak için geliştirdiğimiz Focus’ta günümüze kadar üç nesil geçmiş olduk. 4. Neslinde ise bu nesillerden elde ettiğimiz bütün deneyimi uyguladık ve sınıfında ilk olacak birçok özelliği bu otomobilde sunacağız. Kullanıcıların da bu değişiklikleri ve geliştirmeleri beğeneceğine gerçekten inanıyorum.” dedi. Ford’un Fiesta ile tanıttığı yeni platform üzerinde geliştirilen Focus, sadece 5 kapılı olarak sunulacak. Yeni Focus’ta boyutlarda çok büyük bir değişiklik beklenmiyor ama aks mesafesinin 50 mm daha uzaması beklenilen yeniliklerden. Aynı zamanda otomobil sektöründeki değişeme bakılırsa aracın en az 50 kg hafiflemesi bekleniyor. Tüm otomobil markalarının elektrikli otomobile dönüşü ile aracın elektrikli versiyonu da beklenenler arasında. Bir önce nesilde Amerika’da satışa sunulan elektrikli seçeneğinin çok gelişmiş bir versiyonu beklenirken, markanın dizel seçeneklerini sunmaması bekleniyor.
Dizel artık olmayabilir!
1.0 litrelik Ecoboost motor seçenekleri üzerinde yoğunlaşacak olan Ford, 99, 123 ve 138 beygir gücündeki 3 farklı motor seçeneği sunacak. 1.5 ve 2.0 litrelik benzinli seçeneğine de sahip olacak olan otomobilin dizel seçeneği ise sunulmayabilir. Hibrit seçeneklerde Ford’un günümüze kadar hiçbir yenilik duyurmamış olması ise bu otomobilde belki olabilir dedirtmeyi başarıyor.