Modern havacılık tarihinin başlatan Hinderbug Faciası'nın 80. Yılı
Alman Zeppelin GmbH tarafından dizayn edilen LZ-129 (Luftschiff Zeppelin-129) olarak kodlanan Hindenburg, gününün en geniş ve en uzun hava aracı ünvanına sahipti. 1936'da tamamlanan zeplinin dışı, içerideki gaz odalarını radyasyon ve ateşten koruma amacıyla pamuk ve diğer yansıtıcı maddelerden yapılmıştı. Ayrıca içinde yemek odaları,çalışma odaları,bar gibi alanlar da bulunuyordu.
Alman Zeppelin GmbH tarafından dizayn edilen LZ-129 (Luftschiff Zeppelin-129) olarak kodlanan Hindenburg, gününün en geniş ve en uzun hava aracı ünvanına sahipti.
2/13
1936'da tamamlanan zeplinin dışı, içerideki gaz odalarını radyasyon ve ateşten koruma amacıyla pamuk ve diğer yansıtıcı maddelerden yapılmıştı.
3/13
Ayrıca içinde yemek odaları,çalışma odaları,bar gibi alanlar da bulunuyordu.
4/13
eplin, hidrojen gazı ile çalışıyordu. İlk ticari uçuşunu Rio de Janeiro'ya yapan Hindenburg, daha sonra 10'u ABD'ye 7'si Brezilya'ya toplamda 17 uçuş yaptı.
5/13
Adolf Hitler ve propaganda bakanı Göbbels tarafından da Nazizm reklamı amacıyla kullanılan zeplin, Frankfurt'tan ABD'ye gitmek için 3 Mayıs 1937'de havalandı.
6/13
Yıldırımlardan ve fırtınalardan kaçınmak için birkaç saat rötarlı olarak ABD'ye varan zeplin, saat 19.00 sularında Naval Air Station yakınlarına geldi.
7/13
Bu sırada yerden yaklaşık 200 metre yukarıdaydı. Aracın burun tarafından ilk halat yere atıldığında aniden araç arka tarafından ateş aldı ve çok güçlü ve gürültülü bir patlama yaşandı.
8/13
36 saniyeden kısa bir sürede tamamen yere çöktü. Ani dönüş yapmasının etkisiyle kopan iskelet, zeplinin havada kalmasına yarayan hidrojen tanklarından birini delmesiyle oksijenle karışmış ve statik kıvılcımlanma ile bir anda alev almıştı.
9/13
Zeplinin içinde bulunan yolculardan (36 yolcu ve 61 mürettebattan) 36'si hayatını kaybetti. Bu facia daha sonra, modern havacılık tarihinin başlamasına sebep oldu.