Ufuk KORCAN
Turkcell’in Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Türkiye’nin dijitalleşmesinde en önemli gündem maddesinin altyapı eksikliği olduğuna dikkat çekerek “15 milyon haneye daha fiber ulaştırmamız gerekiyor. Türkiye’nin dijital ekosistemde dünya liderliğine çıkmasının yolu ortak altyapıda bir an önce harekete geçmemize bağlı” dedi.
Ucuz internetin yolu
Yıllık değerlendirme toplantısında konuşan Terzioğlu, Türkiye’deki tüm fiber şirketlerinin tek bir çatı altında birleştiği, devletin de elindeki varlıklarını koyarak katılacağı, hatta yüzde 51 hissesine sahip olabileceği bir yapı önerdi: “Bu şirkete Türkiye’nin tüm fiber altyapısını kurma görevi verelim. Bu şirket bono da çıkarabilir, halka da açılabilir.” 15 milyar dolara ulaşacak maliyetin bu modelle 2 milyar dolara ineceğine ve altyapıda rekabet etmemenin doğal olarak vatandaşın interneti daha ucuza kullanmasının da önünü açacağına işaret eden Terzioğlu, kamu yönetiminde de bu yönde bir niyet gözlemlediğini anlattı. Terzioğlu, “Stockholm, Yeni Zelanda, Avustralya gibi örnekler var. Dünyada artık telekom şirketleri altyapı ve servis olarak ayrılıyor. Türkiye’de de aynı şekilde ayıralım, altyapıyı da tekilleştirelim. Bu bizi çok hızlandırır" dedi.
Yatırımda bir de ceza istemiyoruz
Fiber altyapı için harcanan her 2 TL’nin 1 TL’sinin ‘geçiş hakkı’yla vergiye gittiğini belirten Terzioğlu, “Yani önden vergi alıyoruz sonra tüm şirketlerden ayrı ayrı yatırım bekliyoruz. Ve nedense telekom teşvik dışında. Ve tam tersi cezalandırma modeli var. Teşvik istemiyoruz. Sadece yatırım yaparken bir de ceza ödemeyelim istiyoruz” diye konuştu
En hızlı büyümeye devam
Turkcell’in 3. çeyrek rakamlarına göre dünyanın en hızlı büyüyen telekom şirketi olmaya devam ettiğini hatırlatan Terzioğlu, “Çıkardığımız her şey Türk mühendislerin geliştirdiği yeni teknolojiler. WhatsApp’ın binlerce kişiyle yaptığı şeyi BiP’te 200 mühendisle yapıyoruz. Türkiye yazılım geliştirmede büyük bir kapasiteye sahip" diye konuştu.