Neden geceleri iniş ve kalkışlarda ışıklar kapanır?
Çünkü uçağın iniş ve kalkışı sırasında acil bir durumda hem kabin ekibinin hem de yolcuların koşulları gözlemlemesi gerekir.
2/26
Perdeler kapalı olursa, dışarıyı görmemiz engellenebileceği, hangi tarafın çıkış için emniyetli olduğunu anlamak için vakit kaybedileceğinden dolayı perdeler açık tutuluyor.
3/26
Gece iniş ve kalkış yapan uçaklarda ışıkların sönmesi, gece gözlerimizi karanlığa alıştırmak için.
4/26
Herhangi bir kaza durumunda, ışıklar açık olsa idi, gözlerin karanlığa alışmak için kaybedeceği birkaç saniyeyi kazanmak amaçlı ışıklar kapatılıyor.
5/26
Uzun menzilli seferlerde uçuş görevlilerinin dinlenmesi amacıyla uçaklarda gizli odalar bulunuyor.
Uçak tipine göre dinlenme odalarının yeri değişiyor. Genellikle pilot dinlenme odaları kokpitin hemen arkasında bulunuyor.
6/26
Yüksek kabine sahip 777'lerde özel dinlenme odaları uçağın business class veya orta kısmına yerleştiriliyor.
7/26
Odaya merdivenle çıkılıyor.
8/26
Özel bölümde elbise dolabı, tuvalet var. Dinlenmek için tam yatar hale gelebilen koltuklar havayollarının isteği doğrultusunda konulabiliyor.
9/26
Uçuş süresi ve yolcu sayısına bağlı iniş-kalkış gibi kritik anlar dışında gerek pilotlar, gerekse de kabin memurları sırayla bu odalarda dinleniyor. İniş- kalkış dışında kokpitte en az bir kaptan pilot ve bir ikinci pilot bulunurken üçüncü pilot dinlenme odasına gidebiliyor.
10/26
Tuvaletlerin kilitleri dışarıdan açılabilir.
11/26
Pilotlar kokpitte ve kaldıkları otellerde zehirlenme ihtimaline karşı, farklı menülerden yemek zorundadırlar.
12/26
Pilotlar uzun uçuşlar sırasında uyuyakalıyorlar. (Küçük şekerlemeler yaptıkları zamanlar dışında)
13/26
Kimse bunları yıkamıyor.
14/26
Bazı havayolu çalışanlarına uçak kalkana kadar ödeme yapılmıyor. Kalkış yaparken ne
kadar başarılı olduklarına bağlı ödeme alıyorlar.
15/26
Aslında oksijen maskeleri sadece 15-20 dakikalık ihtiyacı karşılayabiliyor.
16/26
Uçağın içerisinde kanatlarda kaç tane vidanın eksik olabileceği ile ilgili bir kılavuz bulunmakta.
17/26
Uçaklara sık sık şimsek çarpıyor.
18/26
Acil durum kapılarından yolcular çıkmadan uçuş görevlileri çıkamaz.
19/26
Genellikle yolcular acil durum can yeleklerini uçaktan çalıyorlar. (Yani oturduğunuz koltuğun altında bir can yeleği olmayabilir)
20/26
Uçuş görevlileri yemek servisi için geceyi bekleyebilirler. Daha fazla insan uyuyor olur ve daha az iş çıkar.
21/26
Büyük bir uçakla okyanus üzerindeyken uçağın başka bir yerinde bomba tehdidi olursa büyük ihtimalle duymayacaksın.
22/26
Uçak musluklarındaki bakteri seviyesi Amerika’dakilerden 100 kat daha fazladır.
23/26
Koridordaki ışık acil durumlarda dışarı çıkmaya yardım etmektedir.
24/26
Uçuş görevlileri, yolcular uçuş sırasında internet için ödeme yaparken telefonlarını kullanıyorlar.
25/26
Uçuş sırasında verilen kulaklıklar… Onları da kimse yıkamıyor.
26/26
Eğer bavulunda herhangi bir şey titrerse sorguya alınırsın.