Sürüş izlenimi: Hyundai IONIQ Hybrid

Hyundai'nin elektrikli ve hibrit otomobil çalışmasının en ümit veren üyesi olan IONIQ Hybrid, test konuğumuz oldu.

Sürüş izlenimi: Hyundai IONIQ Hybrid

(aksam.com.tr/ Çağatay Uğur)

Giderek azalan petrol, hızla kirlenen çevre hepsi dünyadaki bazı kuralların değişmesine neden olmaya başladı. Yüksek tüketimli otomobiller giderek azaladı ve markaların yenilikçi teknoloji çalışmaları başladı. Bu çalışmalarda en hızlı davranan markalar ise giderek artan paydan en büyük dilimi almayı başardılar. Hyundai de bu çalışmalar için geç kalmadı ve yeni bir model tanıttı. Ioniq adını verdiği bu yeni otomobil, hibrit ve elektrikli modelleri ile Hyundai’nin çevreci modelleri arasına girmeyi başardı. Daha öncesinde hidrojen ile çalışan otomobil projeleri yapan Hyundai, çevreci araçlar konusunda elde ettiği bilgileri yeni otomobillerinde de uyguluyor. IONIQ ise bu çalışmanın ilk seri üretim örneği. Ülkemizde sadece hibrit versiyonu ile satılan Hyundai Ioniq, bildiğimiz hibrit teknolojilerini daha verimli bir şekilde kullanmayı vaat ediyor. Farklı bir otomobil olduğunu tasarım çizgisi ile belli eden Ioniq, dış tasarımında tüm Hyundai modellerinden farklı bir tasarıma sahip.  Keskin hatlara sahip olan otomobilin tamponlarında yer alan LED farlar aracın yüz ifadesine birer gamze getiriyor.

LED teknolojisine sahip olan ön farları tamamen farklı görünürken Hyundai modellerinden aşina olduğumuz tasarıma sahip olan ızgara ise aracın yüzünü oluşturuyor. Şeffaf bir plastik arkasına yerleştirilen logo ise arkasında bir radar barındırıyor. Mavi detaylara sahip olan tampon altındaki plastik bölüm ise aracın elektrikli motora sahip olduğunu dışa yansıtıyor. Yandan bakıldığında coupe bir araç çizgisine sahip olan IONIQ, arka tasarımında ise çok farklı bir görüntü sunuyor. Arka camla birlikte açılan bagaj IONIQ’in tasarımın bir parçası. Çift camdan oluşan bagaj ise farklı bir görüntü oluşturuyor. İç mekana geçtiğimizde ise yine farklı bir tasarım bizleri karşılıyor.

Güncel Hyundai modellerinden gördüğümüz parçalara sahip olan ön konsolda en dikkat çekici özellik 7 inç boyutundaki TFT gösterge paneli ekranı. Harika grafiklere sahip olan bu ekrandan aracın tüm güç akışını görebiliyorsunuz. Konsolun ortasına konumlandırılan 8 inç boyutundaki multimedya ekranı ise kullanımı oldukça rahat bir yapıya sahip. Kullanılan malzeme kalitesiyle de beni şaşırmayı başaran IONIQ, çoğu yerde yumuşak plastiğe yer vermiş ve kaliteli bir hisse sahip.

Şehir için yakıt yakmayı unutun!

Hibrit otomobillerin en verimli olduğu yerler şüphesiz ki şehir içi ve trafik durumları. Hyundai IONIQ modelinde ise bu verimliliği en iyi şekilde uyguluyor. 43 beygir gücündeki elektrikli motorun bağlı olduğu bataryalar sizi en verimli ve en az tüketimli ulaştırmayı başarıyor. Bu motorun dışında aracın ana güç kaynağı olarak çalışan 105 beygir gücündeki 1.6 litrelik motor ise Atkinson döngüsüne göre çalışıyor. Bu sayede daha düşük hacimli bir motor mantığına sahip olan bu motor, aracın uzun yol tüketiminin de düşmesini sağlıyor. Araçla geçirdiğim 4 günün ardından toplamda 670 km yol yaptım ve araç bilgisayarı aracı teslim ederken bana 647 km menzil gösteriyordu. Şehir içi ve şehir dışı sayılabilecek bir seyahat ile bana ortalama 4.7 litre/100 km tüketim gösteren yakıt bilgisayarı aracın ne kadar verimli olduğunu adeta gözler önüne seriyordu. Dizel motorlardan daha düşük tüketime sahip olan otomobil, aynı zamanda 0-40 km/s hız aralığında elektrikli motorun yüksek torku sayesinde çok hızlı bir şekilde hızlanıyor ve şaşırmanızı da sağlıyor. Sürüş dinamikleri konusunda da Hyundai’nin diğer modellerinin aynı tepkilerine sahip olan otomobilin, yüksek cüssesi virajlarda aracın biraz yana yatmasına neden olabiliyor. Zorlandığı anlarda önden kayan otomobili ESP sistemi ise çizgide tutmayı başarıyor. Ülkemizde güncel olarak 159.900 TL fiyatla satılan IONIQ Hybrid, bence dizel modellerin yerine tercih edilebilecek mantıklı bir seçenek.

Tüm Otomobil haberleri için tıklayın