2019 seçimleri öncesinde temeli atılmış birçok ulaşım projesi durdu. Levazım Dolmabahçe Tüneli ise İstanbul'un merkezini trafikten kurtarması açısından umut veren bir projeydi. Ama 2 yıldır atıl bekliyor.
Taksim, Kabataş, Kağıthane, Zincirlikuyu, Levent, Etiler ve Ortaköy. Eğer tamamlanırsa bu merkezlerden diğerine seyahat çile olmaktan çıkacak. Kağıt üstünde 70 dakika görünen ama sahada bir buçuk saati de aşan yolculuk 5 dakikaya kadar inecek.
Ama İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, Kabataş'tan Levent'e ya da Kâğıthane'ye aracıyla sorunsuz yolculuk yapmayı hayal eden İstanbulluların hayallerini yıktı.
Aslında İmamoğlu'nun itirazı bir itiraf. Günde 40 50 bin aracın Levazım Tüneli'nden faydalanacağını söyleyerek bu inşaatın ne kadar gerekli olduğunu itiraf ediyor. Ama bir yandan da yapımına neden taş koyduğunu da ağzından kaçırıyor.
Peki sadece yeraltı treni bu güzergâhtaki trafik sorununa çare olur mu? Söz konusu noktaların İstanbul'un en yoğun kullanılan noktaları olduğu düşünüldüğünde bu soruyu evet diye cevaplamak zor.