Ay'da su üretmenin formülü bulundu

ABD Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA) uzmanları, Ay yüzeyinde kimyasal yollarla su bileşenleri üretmenin formülünü keşfetti.

NASA'dan yapılan açıklamada, araştırmacıların "Güneş rüzgarı" adı  verilen, uzay boşluğundaki elektron yüklü parçacık akışının Ay'a belirli bir  hızda ulaşması halinde, su bileşeni elementlerin tutunmasına elverişli ortam  sağladığı belirtildi.

NASA uzmanları geliştirdikleri bilgisayar simülasyonunda, Güneş  rüzgarının Ay yüzeyine taşıdığı proton parçacıklarının elektronlarla etkileşime  girmesiyle hidrojen (H) atomları üreteceğini, bu atomların da daha sonra yüzey  boyunca ilerleyerek "regolit" denilen Ay toprağındaki silis (Si02) ve diğer  moleküllere bağlı oksijen (O) atomlarına tutunabileceğini kanıtladı.
Uzmanlar, çarpma hızının yarattığı kimyasal tepkimeyle birbirine  tutunan hidrojen ve oksijen moleküllerinin, suyun temel bileşeni olan hidroksili  (OH) ya da H2O'yu üreteceğini belirtti.

Bilim adamları, Güneş rüzgarının, Ay'ın yüzeyine taşıdığı elektrik  yüklü parçacıkların Ay yüzeyine 450 kilometre hızla çarptığı zaman Ay toprağının  bileşenleri silikon, demir ve oksijen atomları arasındaki bağları kırdığı ve  oksijen atomlarını ayrıştırarak hidrojene tutunmaya elverişli hale  getirebileceğini vurguladı.

NASA'nın Goddard Uzay Uçuş Merkezi'nden plazma fizikçisi William  Farrell, "Her kaya, Güneş rüzgarına maruz kaldıktan sonra su üretme potansiyeline  sahiptir." değerlendirmesinde bulundu.

Araştırmanın sonuçları, "JGR Planets" dergisinde yayımlandı.

(AA)