• $32,377
  • 35,069
  • 2325.86
  • 9093.15
30 Mayıs 2016 Pazartesi 16:29 | Son Güncelleme:

Pazar payımızı yüzde 27’ye çıkardık

Pazar payımızı yüzde 27’ye çıkardık

Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç, 1982 yılında atıldıkları macerada bugün dünya kamyon pazarında yüzde 27’lik bir paya ulaştıklarını söyledi.

SONER KAN
HABER MERKEZİ 

Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç, 1982 yılında yola çıkarken, ‘Acaba kendi ürettiğimiz kamyonu satabilir miyiz?’ diye sorarken, bugün dünya kamyon pazarının yüzde 27’sine ulaştıklarını söyledi. Koç, “2020 yılında dünyanın 50 ülkesinde tamamen kendi mühendis ve işçilerimizin ürettiği araç ve motorlarımızı satarak, dünya kamyon pazarında iyi bir oyuncu olacağız” dedi.
 
YATIRIMLARINI ANLATTI

Ali Koç, Adana’da ‘Ford Trucks’ müşterilerine satış, servis, yedek parça ve ikinci el olmak üzere tüm hizmetleri aynı çatı altında sunacak olan; ‘Ford Trucks Gizerler 4S’ tesisinin açılışını gerçekleştirmek üzere kente geldi. ‘Ford Otosan’ olarak yapmış oldukları çalışma ve yatırımlar hakkında bilgi veren Koç, konuşmasına ise, Türkiye’de son dönemlerde yaşanan terör olaylarına dikkat çekerek başladı.
 
TERÖR HUZURU TEHDİT EDİYOR

Son yaşanan terör olaylarına da dikkat çeken Koç, terörle mücadelede vatan uğruna hayatını kaybeden ordu ve emniyet mensuplarıyla birlikte vatandaşlara Allah’tan rahmet, yakınlarını kaybedenlere de sabır diledi. Türkiye’yi ve dünyanın birçok bölgesini etkileyen savaş ve terör olaylarının, başta barış olmak üzere huzur ve refahı tehdit ettiğinin altını çizen Koç, “Saldırı altında bulunduğumuz şu dönemlerde erozyona uğrayan birlik ve beraberliğimizin tekrar pekişmesi ve güçlenmesini diliyor ve temenni ediyoruz” ifadesini kullandı.
 
MACERAMIZ 1982’DE BAŞLADI

Koç Topluluğu olarak yönlerini, Türkiye’nen geleceğine, Ar-Ge ve inovasyona çevirdiklerini vurgulayan Koç, “Teknoloji yatırımlarıyla da daha üstün ürün ve hizmet geliştirip üretmeye gayret ediyoruz. 1982 yılında başladığımız kamyon maceramızda sadece araçlarımızı değil, aynı zamanda da teknolojimizi de ihraç eden bir noktaya geldik. Maceramızı başarıyla sürdürdük” yorumunu yaptı.
 
DÜNYAYA MÜHENDİSLİK HİZMETİ

Özellikle son dönemlerde önemli gelişmeler yaşadıklarını anlatan Koç, 2010 yılında Ford ile imzalamış oldukları anlaşmayla birlikte geliştirip üretimini üstlendikleri; ‘Ford Trucks Çekici ve Kamyon’ için 3 kıta ve toplam 60 ülkede satış yapma organizasyonu, disbüritör atama hakkını aldıklarını hatırlattı. Koç, söz konusu markayla da tüm dünyaya global mühendislik hizmeti sunduklarının da altını çizdi.
 
MOTORDA SERİ ÜRETİME GEÇTİK

Ali Koç, “Yüzde 100 yerli mühendislik ve işçilik gücümüzle ürettiğimiz kamyon ve çekiciyle bu araçlarda kullandığımız ve geçtiğimiz ay lansmanını yaptığımız yeni nesil motorumuzun seri üretimine başladık. Bu motorlar Çin’den Avrupa’ya, Ortadoğu’dan Güney Amerika’ya ihraç ettikçe Türk ekonomisine de önemli katkılarda bulunacağı. Ürünlerimiz, yurtiçinde büyük rağbet görürken, yurtdışında da ‘Türk malı’ damgasıyla bizleri gururlandırıyor” dedi.
 
ÇİN’DE ÜRETİP ÇİN’DE SATACAĞIZ

2013 yılında JMC ile imzaladıkları anlaşmaya dikkat çeken Koç, “JMC’nin, fikri mülkiyet haklarının tamamına sahip olduğu Ecotorq motorlarının dünyanın en büyük kamyon pazarı olan Çin’de üretimi ve kullanımı için anlaşma imzaladık. 2014 yılı Temmuz ayında mevcut kamyonların şasi, kabin ve parçalarının teknolojisine ilişkin olarak aynı firmayla lisans anlaşması imzalandı. Böylelikle ağır ticari araçlarımız Çin’de, Çin pazarı için üretilip satılacak” ifadesini kullandı.
 
RUSYA’YA YATIRIM SEKTEYE UĞRADI

2014 yılı Aralık ayında Rusya’nın en büyük otomotiv üreticilerinden biri olan Avtotor ile üretim işbirliği anlaşması imzaladıklarını hatırlatan Koç, söz konusu anlaşmayla birlikte Rusya’da ‘Ford Trucks’ markalı kamyon ve çekici üreteceklerini, ancak bu planlarının bir nebze de olsa sekteye uğradığı yorumunu yaptı. Koç, Rusya’nın uyguladığı ambargo ve iki ülke arasındaki sorun ve sıkıntıların bunda etkili olduğunu dile getirdi.
 
EN ÇOK KAMYONU RUSYA’YA SATARIZ

Ali Koç, konuşmasını da şöyle sürdürdü; “Ancak şunu özellikle bilmenizi istiyorum ki, Rusya toparlandığı zaman Türkiye’den sonra en çok kamyon sattığımız pazar, Rusya pazarı olacak.” Koç, ‘ağır ticari global bir oyuncu’ olma hedeflerini dile getirerek, bu noktada en önemli ihracat pazarlarından biri olarak öne çıkan Ortadoğu’da; Umman, Katar ve Bahreyn’de tesis açılışlarını da büyük ölçüde tamamladıklarının bilgisini verdi.
 
GLOBAL HAMLELERE HIZ VERDİK

Afrika pazarında ise, ‘stratejik üs’ olarak tanımlanan Fas’ta açmış oldukları; ‘Ford Trucks’ ile büyümelerini Afrika’ya taşıdıklarını ifade eden Koç, ‘global hamleler’e de hız verdiklerini söyledi. Koç, “Attığımız bu adımlarla 2020 yılına kadar tüm distribütör ve bayi ağımızı tamamlayacağız. Yani 1982 yılında çıktığımız bu yolda; ‘Kendi ürettiğimiz bu kamyonu satabilir miyiz?’ diye düşünürken bu noktaya geldik” diye konuştu.
 
PAZAR PAYIMIZ YÜZDE 27 OLDU

Ali Koç, “4 yıl sonra yani 2020 yılında dünyanın 50 ülkesinde tamamen kendi mühendis ve işçilerimizin ürettiği araç ve motorlarımızı satarak, dünya kamyon pazarında iyi bir oyuncu olacağız. İyi ki, bu yolculuğa 1982 yılında çıkmışız” yorumunu yaptı. Yeni ‘Ford Trucks’ kamyon ve motorunun, dünyanın en zor şartlarında; 3 kıtada ve 8 farklı üretim tesisinde hazır hale getirildiğini anlatan Koç, 2008 yılında yüzde 15 olan pazar paylarını, bugün yüzde 27’ye ulaştığını belirtti.
 
GELECEĞE YATIRIM YAPIYORUZ

‘Ford Trucks’ ile Türkiye ve uluslararası pazarlardaki iddialarını arttıracaklarını ve Türkiye’nin geleceğine yatırıma devam edeceklerini kaydeden Koç, “Biz, büyük yatırımlar yaparken, aynı zamanda da bayilerimiz de yarınları planlama adına büyük yatırımlar yapıyorlar. Bayilik ağımız da büyüyor ve genişliyor” ifadesini kullandı. Konuşmaların ardından Ali Koç’a vida ve motor parçalarından yapılan ve Koç Holding’i simgeleyen bir ‘koç başı’ hediye edildi. Daha sonra tesisin açılışı yapıldı. 

Dış ticaret açığı yüzde 44,2 azaldı
Dış ticaret açığı yüzde 44,2 azaldı

Dış ticaret açığı yüzde 44,2 azaldı

Emeklilere indirimli bilet müjdesi!
Emeklilere indirimli bilet müjdesi!

Emeklilere indirimli bilet müjdesi!

Tam 1,5 milyar... Dış kaynak akışı bu yıl da hız kesmedi
Tam 1,5 milyar... Dış kaynak akışı bu yıl da hız kesmedi

Tam 1,5 milyar... Dış kaynak akışı bu yıl da hız kesmedi