• $ 5,7886
  • € 6,5801
  • 261.624
  • 95.421
Haber hattı
0530 708 54 54
Haber hattı
0530 708 54 54
Reklamı Kapat

BiM 'FiLE' ile çeşidi artırıp 2015'te 10 market açacak

Türkiye'de 4.500 mağazayla faaliyet gösteren BİM, FİLE ismini verdiği yeni mağazalarıyla daha çok çeşit ürünü tek bir noktadan tüketiciye sunacak. 2015’te 10 mağaza açacak olan marka, 500 kişiyi işe alacak.

TÜRK perakende sektörünün lideri BİM, Türkiye’yi FİLE markası ile yeni bir perakende satış mağazası modeliyle tanıştırıyor. İspanya, Almanya ve Türkiye’deki marketler incelenerek yeni bir konsept ile tasarlanan mağazalarda ortalama 3.000-3.500 farklı ürün yer alacak. Et-şarküteri, taze sebze- meyve, unlu mamuller ve kişisel bakıma özel bölümlerin ayrıldığı FİLE mağazalarının ilki İstanbul Bahçeşehir’de 1.000 metrekarelik bir alanda açılacak. Her gün indirim konseptinin uygulanacağı FİLE mağazalarından 2015 yılında 10 tane açılacak. 

Mahallesinde gibi... 

FİLE mağazaları hakkında bilgi vermek amacı ile düzenlenen basın sohbet toplantısında konuşan BİM İcra Kurulu Üyesi Haluk Dortluoğlu, “Türk insanı, hâlâ sebze meyvesini pazardan, ekmeğini fırından, etini kasaptan alıyor. Biz de FİLE’de insanımız kendilerini mahallelerinde, çarşılarında alışveriş yapıyormuş gibi rahat hissedecekleri bir ortam oluşturuyoruz” dedi. Mağaza başına 30-35 çalışanın alınacağı FİLE markası için 2015’te 500 kişiye istihdam sağlanacak. 

İNDİRİM PAZARI BÜYÜYOR  

Toplantının ardından sektör hakkında bilgi veren Dortluoğlu, discount (indirim) marketlerinin Türkiye perakende pazarındaki payının yüzde 20’lere yükseldiğini söyledi. 2014 itibarıyla Türkiye’de 10 bin discount mağaza bulunduğuna dikkat çeken Dortluoğlu, “Bu mağazaların metrekareleri genişlikleri incelendiğinde yüzde 30 artış görülüyor. Süpermarketlerde bu oran yüzde 10, hipermarketlerde ise yüzde 1 ile sınırlı. Türkiye’de indirim marketlerinin hiç bu kadar hızlı büyüdüğü bir yıl olmamıştı. Sektörün büyüklüğün 25 milyar TL’ye çıktı” diye konuştu. 

15 milyar TL ciro yapacak 

Dortluoğlu, ürünlerin tüketimini evlerinde yapmayı tercih eden kişi ve ailelerin bu yeni alışveriş alternatifini kısa zamanda benimseyeceklerine inandıklarını” belirterek şunları söyledi: “Türkiye’nin son dönemde yakaladığı istikrarlı ekonomik büyüme çizgisi sayesinde kişilerin ve ailelerin tüketim alışkanlıklarında da önemli değişimler yaşanıyor. Müşterilerimiz temel gıda maddelerinin dışında da düşük fiyat ve yüksek kalite standartları olan ürünlere ulaşmak istiyorlar. FİLE ile bu değişime cevap vermeyi hedefliyoruz. Yeni FİLE mağazalarımız otopark imkanı olan yerlerde yaklaşık 1.000 metrekare alanda kurulacak ve reyonlarında 3.000 – 3.500 arası farklı ürün satışa sunulacak.” Dortluoğlu BİM olarak 2014'ü 15 milyar TL ciroyla kapatacaklarını söyledi.

% 25’i 'private label' 

FİLE mağazalarında, ulusal ve uluslararası markaların yanı sıra, yeni özel markalar da yer alacak. FİLE’de satışa sunulacak 3.000’i aşkın ürünün yaklaşık %25’i bu tip özel markalardan oluşacak. Temel ürün kategorilerinde belirlenen 3 yeni özel marka var. 

Son dakika haberleri, son dakika haber, son dakika gelişmeleri
Son dakika haberleri

<p>Vadi Doğa Sporları Kulübü üyeleri, bu hafta Başkale ilçesinde bulunan ve görüntüsü ile Pamukkale´

Mutlaka Gidin! Van´da Bulunan Başkale Travertenlerine Yerli Turist Akını!

İşsizlik maaşı için şart koşulan 120 günlük 'prim ödeyerek sürekli çalışma' maddesi değiştiriliyor

Fındığa 'kahverengi kokarca' tehdidi

Günün en çok paylaşılan fotoğrafları