• $32,3975
  • 35,0895
  • 2326.88
  • 9142.4
6 Şubat 2016 Cumartesi 01:00 | Son Güncelleme:

Medet: Geleceğin geçmişinin elindeyse

Medet: Geleceğin geçmişinin elindeyse

Hande Sönmez
hande.sonmez@gmail.com

Tiyatro Yan Etki’nin yeni oyunu Medet, karnındaki günahtan kurtulmak için lise aşkı-şimdilerde doktor olan- Durukan’ın kapısını çalan Çiçek’in hikâyesini odağına alıyor. Çiçek, dramını paylaştıkça suçluyu bulmak yerine masumu cezalandırmak için işleyen sahte etik kurallarını bir kez daha sorgulatıyor.

Çiçek ve Durukan lisedeyken birbirini sevmiş, sonrasında yollarını ayırmış milyonlarca çiftten biridir. Aradan geçen 20 yılın ardından Durukan’dan hasta olarak randevu alan Çiçek’in ziyareti Durukan’ın umduğu kadar renkli olmayacaktır. Karnındaki çocuğun kocasından olmadığını söyleyerek ondan kurtulmak istediğini söyleyen Çiçek’e direnen Durukan, gerçek nedeni öğrenince etik değerlerini sorgulamaya başlar. Çiçek ise sorgulamasını yapmıştır ve kararında çok nettir; Tanrı, kendisine tecavüz eden adamın çocuğunu aldırdığı için kendisine günah yazmayacaktır.

KADIN OLMANIN DAYANILMAZ AĞIRLIĞI

Son dönemde gündemden düşmeyen konulardan biri olan kürtaj, kuşkusuz bir kadın için en zorlayıcı süreçlerden biri. Hele inançlı ve iffetli genç bir kadın dinen günah kabul edilen kürtaja başvuracak kadar umutsuzsa ve son çaresinin canına kıymak olduğunu düşünüyorsa onun yaşadığı zorluğu varın siz hayal edin. Ya da etmeyin çünkü Medet’in yazarı Deniz Madanoğlu bu kurguyu hayal edip kâğıda dökmüş. Çiçek’in yalvararak kapısına dayandığı Durukan da Çiçek’i dinlemeye başladıktan kısa bir süre sonra vicdanını dinleyemeyecek hale geliyor. Çünkü artık karşısında eski aşkı değil, o kürtajı yapsa da yapmasa da ölecek bir kadın var. Çiçek, korkudan titreyerek yardım dilendiği Durukan’ın suçluyu cezalandırma önerisini reddedecek kadar gerçeklerin de farkında. Suçlanacak kişinin esas suçlu değil kendi olacağına o kadar emin ve bu konuda aslında o kadar haklı ki… Çünkü suçluyu bulmak değil, masumu cezalandırmak üzerine kurulu bir düzen bu. Hikâyede nispeten sırıtan bölüm ise deprem hikâyesi olmuş. Oyundaki flashbackle geçmişteki kapanmamış meselelerine daldığımız çiftin ayrılmasına sebep olan deprem kısmı olmasa da olabilirmiş aslında. Yani biz birbirinden kopan bu iki sevgilinin ayrılış nedenlerini öğrenmesek de yadırgamaz ve esas meseleden de uzaklaşmazdık sanki.

MELİKE GÜNER’İ İZLEYİN

Melike Güner, zorlu rolün hakkından ustalıkla gelmiş. Çiçek’in hezeyanını, yeni bir hayat hayali hem literal hem de mecazi anlamda göçük altında kalan bu genç kadının duygusunu izleyiciye geçirmekte çok ama çok iyi. Faruk Barman da Durukan’da ölçülü ve özenli bir performans sunuyor. Her iki oyuncu da oyundan çıktığında akılda kalıcı performanslar sunuyor. Tiyatro Yan Etki’nin geçtiğimiz ay sahnelemeye başladığı Medet, deyim yerindeyse nadir "kadın" oyunlarından biri ve sadece Melike Güner’in şahane performansı için bile izlemeye değer. Medet, 13 Şubat Cumartesi günü Cüneyt Türel Sahnesi’nde izlenebilir.

Dış ticaret açığı yüzde 44,2 azaldı
Dış ticaret açığı yüzde 44,2 azaldı

Dış ticaret açığı yüzde 44,2 azaldı

Emeklilere indirimli bilet müjdesi!
Emeklilere indirimli bilet müjdesi!

Emeklilere indirimli bilet müjdesi!

Tam 1,5 milyar... Dış kaynak akışı bu yıl da hız kesmedi
Tam 1,5 milyar... Dış kaynak akışı bu yıl da hız kesmedi

Tam 1,5 milyar... Dış kaynak akışı bu yıl da hız kesmedi