• $32,3935
  • 35,0706
  • 2326.67
  • 9142.4
12 Şubat 2015 Perşembe 12:21 | Son Güncelleme:

Sürüş: Peugeot 308

Sürüş: Peugeot 308

Peugeot, 308’de yer vermeye başladığı 1.2 lt turbo motor ile başarılı bir kombinasyona imza atmış

Peugeot’nun kompakt sınıftaki yeni modeli 308, motor gamını zenginleştirmeye devam ediyor. Rakiplerinin de sunduğu küçük hacimli ve aşırı beslemeli motor seçeneği, altı ileri otomatik şanzımanla birlikte kombine edilerek Türkiye’de de satışa sunuldu.

Motor değişimi haricinde herhangi bir değişim geçirmeyen 308, şık ve yenilikçi bir çizgiye sahip. Her ne kadar göreceli olsa da tasarımı için sınıfının en iyilerinden birisi diyebiliriz. Kabinde kullanılan malzeme kalitesi yüksek. Ön konsol biraz boş gibi görünse de zamanla göz alışıyor. Fakat havalandırma gibi kumandaların dokunmatik ekrana taşınması, sürücünün dikkatini dağıtıyor. Bu konularda geleneksel davranmanın daha iyi olduğu kanısındayım. Ayrıca fazladan eşya gözü ve bardaklık da fena olmaz diye düşünüyorum. 308’in yolcuları için sunduğu yaşam alanı yeterli. Arka koltuklardaki diz mesafesi biraz kısıtlı ama çok da dert edilecek gibi değil.

Kaputun altında görev yapan üç silindirli 1.2 lt’lik turbo beslemeli motor, 5500 d/dak’da 130 bg güç ve 1750 d/dak’da 235 Nm maksimum tork üretiyor. Eski 1.6 lt atmosferik motora göre 25 kg daha hafif olan motorun bu özelliği dizel motorlara karşı bile bir avantaj olarak karşımıza çıkıyor. Ortalama yakıt tüketimi 5.2 lt/100 km olarak açıklanırken, km başına 119 g CO2 salıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 9.8 sn’de tamamlayan otomobilin altı ileri otomatik şanzımanı oldukça başarılı. Bu sayede otomobilin esnekliği de sürücüsünü tatmin edici seviyelerde diyebiliriz.

Yerini aldığı 1.6 lt’lik motor ile kıyaslandığında motor içi sürtünmesi yüzde 30 azaltılan ünite, ağırlığının da azalması ile 308’i dinamik yapısını biraz daha güçlendirmiş. Yüksek hızlarda istenildiği kadar hızlı tepki veremeyen direksiyonun hissi biraz daha iyileştirilirken, ağırlık avantajını en çok virajlarda hissediyorsunuz. Markanın yeni altı ileri oranlı otomatik şanzımanı ise bu akıcılığı destekliyor. D konumunda oldukça başarılı bir zamanlamaya sahip olan şanzıman, oldukça hızlı değişimlere sahip. “Sport” düğmesine bastığınızda ise değişim zamanı biraz daha yukarı çıkıyor. Fakat az da olsa bir sarsıntı vites değişimlerinde hissediliyor.

Eğer bir 308’den maksimum keyfi almayı planlıyorsanız almayı planlıyorsanız almanız gereken motor şanzıman seçeneğinin bu olduğunu söyleyebiliriz. Ford’un 1.0 lt turbo, ve BMW’nin 1.5 lt turbo motorları ile kıyaslandığında daha istekli olduğunu söyleyebileceğimiz yeni ünite 308’in şık görünümü ile de birleşince ortaya başarılı bir otomobil çıkmış.

 

Dış ticaret açığı yüzde 44,2 azaldı
Dış ticaret açığı yüzde 44,2 azaldı

Dış ticaret açığı yüzde 44,2 azaldı

Emeklilere indirimli bilet müjdesi!
Emeklilere indirimli bilet müjdesi!

Emeklilere indirimli bilet müjdesi!

Tam 1,5 milyar... Dış kaynak akışı bu yıl da hız kesmedi
Tam 1,5 milyar... Dış kaynak akışı bu yıl da hız kesmedi

Tam 1,5 milyar... Dış kaynak akışı bu yıl da hız kesmedi