İstanbul
  °C
İl Seç

HAVA DURUMU

Yaşadığınız şehrin günlük hava durumunu görüntüleyin

  • 3,6890
  • 4,3441
  • 151,54
  • 108.489
Reklamı Kapat

Geri dönüşümle üretilen özel takıların markası: Sheman

İki yakın arkadaş Esra ve Füsün sadece geri dönüşümden üretilen, kişiye özel, bir benzeri olmayan bir takı markası yarattılar. Yarattıkları takı markası Sheman. Bu takı markasını daha yakından tanımak, bu fikri nasıl edindiklerini öğrenmek istedik. Onlarla keyifli bir röportaj yaptık.

Elif DEMİRTAŞ BİLİR
elif.bilir@aksam.com.tr

Sizi yakından tanıyabilir miyiz? 
Biz 20 yıllık çok iyi 2 arkadaşız. Esra ve Füsün. Esra 20 yıla yakındır reklam, pazarlama sektöründe, Füsün ise dublaj sanatçısı. 
Farklı sektörlerdeki deneyimlerimiz, hayat stilimiz bizi 2015 sonlarına doğru Sheman’i yaratmaya yöneltti.

Sheman markasının yolculuğu nasıl başladı? Markanız ile alakalı hedefleriniz neler?
Aslında bu yolculuk yıllar boyunca hep hayalini kurduğumuz bir yola adım. Bir değer ve hikaye yaratmak. Bu değeri her kadının günlük hayatının içinde görmek. Ve bizim hikayemizin parçaları olmalarını sağlamak. 

Hedefimiz bu hızlı tüketim dünyasında kendimize farklı duruşumuzla sağlam bir yer edinmek, misyonumuzla bilinirliğimizi artırmak.

Sheman markası bir geri dönüşüm takı markası. Hangi metaryallerin geri dönüşümünü sağlıyorsunuz?
Yola çıkarken farklı olalım istedik. Herkesin boynundaki klasik tasarımlardansa stiline güvenen ve taktığını yakıştırmayı bilen kadınlara yeni bir marka sunmayı arzu ettik. Bu amaçla değişik bir kulvara girdik. Ve girdikten sonra da aslinda bir derya olduğunu daha iyi anladık. Çünkü aslında baktığımız, dokunduğumuz, kullandığımız, kullanmaktan sıkılıp elden çıkardığımız çoğu şeyi yeniden değerlendirerek harika tasarımlara dönüştürdük. Artık kumaşlar, jean parçaları, deriler, ayakkabı, sweatshirt ipleri, pipetler, kablolar, kaydırmazlar, deniz kabukları, taşlar, karton ve daha niceleri bizim ana malzememiz oldu.

Sheman markası bir sosyal sorumluluk markası diyebilir miyiz?
Sosyal sorumluluk olabilmesi için sanırım biraz daha büyük kitlelere ulaşmalıyız? ama en azından kendi çevremizden ve kolyelerimizi zevkle takanlardan aldığımız takdirler, fikrimizi alkışlamaları ne kadar doğru bir yolda olduğumuzun kanıtı.

Yarattığınız koleksiyonlarda asla vazgeçmem dediğiniz duruş nedir?
Asla pişti olamazsınız. Çünkü her kolyeden 1 adet yapıyoruz. Herkes özel, kolyesi de neden özel olmasın. İkincisi yok. Elbetteki kullanılan ana materyaller, yan mazelemeler benzer ama bir tasarımın ikincisini yapmıyoruz. 

Kişiye özel, siparişle de kolye hazırlamıyoruz. 

Yarattığınız koleksiyonlar hangi hedef kitleye hitap ediyor?
Yenilik peşinde olan, felsefemizi takdir edecek, belli bir yaşam gustosuna sahip herkes. Ulaşılabilir fiyatlarda olduğumuz için, bir mücevher markası olmadığımız için kendine yakıştırabilen tüm kadınlar birer Sheman kadını bizim için.

Markanız takılarını kimlerin takmasından mutlu oluyorsunuz?
Tasarıma önem veren, marka yaratmanın kıymetini bilen, el emeğini ve beyin gücünü takdir eden ve gururla hikayesi olan kolyeler taşımasını bilen herkes, ister 20 ister 60 yaşında olsun farketmez.

Yaz ve kış kullandığınız metaryeller değişiyor mu?
Hem renk, hem kullandığımız malzemeler değişiyor. Yazın çok tercih edilen malzemelerden biri deniz kabuğu. Yaz renkleri daha canlı turkuazlar, pembeler iken, kışın kadife, yün ve daha koyu renkler devreye giriyor.

Sheman markasının mottosu nedir desek bir cümle ile açıklamanız ne olur?
Tarzınla öne çıkmak varken herkes gibi olmaya son!

Her gün mücevher takılmaz ki..

Suriye'de Esed rejimi ablukasındaki Doğu Guta'da gıdasızlıktan son 2 günde iki bebek daha öldü. Sehe

Gıdasızlıktan ölen Suriyeli bebeğin son anları kameraya yansıdı

Bilim dünyasını şaşırtan limon ve sarımsak mucizesi!

Galatasaray - Fenerbahçe derbisinden görüntüler