Erçin DAĞ EYSEN
Müzikle tanışmanız nasıl oldu?
Müzik hayatım 14 yıl önce başladı. İzzet Çapa’nın ilk mekânı ‘Dedikodulu Meyhane’de sahne almıştım. Ailemin tüm baskılarına rağmen…. Çünkü onlar eğitime önem veriyordu. Fakat ben radikal bir kararla müziğe atıldım. Timur Selçuk ve Fatma Karaca’dan uzun yıllar şan dersleri aldım. Aktif Felsefe isminde bir kuruluş var oradan da felsefe dersleri aldım. ‘Dedikodulu Meyhane’den sonra ‘Zorba Taverna’da Ziynet Sali’yle dönüşümlü program yaptım. Grek müziğiyle de tanışmam burada oldu. Diğer taraftan da boş durmayarak dans dersleri gördüm. Şimdi ise ‘Ela Maçka Taverna’ sahnesindeyim.
Grek müziğinden önce tarzınız neydi?
O zaman pop söylüyordum. Fantezi bir kadın değildim. Ama şimdi 14 yıllık bir birikimin ardından zengin bir içerikle sevenlerimizin karşısına çıkıyorum. Sahnemde flamenko, çaça, salsa olmak üzere 6-7 kategoride dans gösterileri yapıyorum. Bunun için özel hocalardan eğitim aldım. Mesela Ajda Pekkan’ın ‘Ara Sıcak’ parçasına bir akşam Broadway şov hazırladım. Bayağı bir ses getirmişti. Mekânımız yediden yetmişe herkese hitap ediyor.
HİÇBİR KADIN EŞİNİ BENDEN KISKANMADI
Gece hayatında kadın olmanın zorluklarını yaşıyor musunuz?
Ben hiç yaşamıyorum. Benim müşteri kitlem kadınlardır. Çünkü sahnede ara sıcak bir durum var. Yani hem soğuk hem de sıcak bir kadınım. Hiçbir kadın eşini dostunu benden kıskanmadı. Kadın kadını sevmediği bir hayatta enteresan bir şekilde ben seviliyorum. Ben kadına oynarım, erkeğe oynamam. Biraz da enerjiyle alakalı bir durum, karşı tarafta bu samimiyetin kokusunu alıyor.
İlginç anlar yaşadığınız oluyor mu?
Tabii ki oluyor. İnanılmaz derecede anılarım var. Sahnede olmak başka bir şey. İnsanların sizi seyrettiğini düşünürsünüz. Aksine ben insanları izliyorum. Çok iyi salon kokladığımı düşünüyorum. Mesela bir çiftin tartışmalarına tanık oldum. Ben sahneden çok karışmıyorum ama o gün özel bir şey olduğunu hissettim. Konuşmalardan kadının eşini başka bir kadından kıskandığını anladım. Masalarına gidip kıskançlık yaratan kadının eşine eğilerek ‘Ne güzel bir eşiniz var. O kadar güzel bir elektriği var ki sahneden buraya gelip bunu söyleme ihtiyacı hissettim’ dedim. Hem kadın hem de erkek bu sözlerimden çok etkilendiler. Aralarındaki tartışma da sona erdi.
Eğlence sektöründe son dönemde neler değişti?
İnsanlar nerede eğlenecekleri konusunda çok seçiciler. Önceden belli bir standart vardı. Ama şimdi aynı standartlar yok. Mekândan mekâna standart ve sunulan kalite değişiyor. Tüketici kesim de bunu anladığı zaman parasını nereye harcayacağını dikkat etmeye başladı. Standartlarına yeteri özeni göstermeyen mekânlar kan kaybına uğradı. Kaliteli olduğun sürece kaliteyi çekersin.
Gece hayatında popüler isimlere mi daha çok rağbet gösteriliyor yoksa no name isimlere mi?
Popüler olmak her zaman avantajdır. İsim olduğunuz zaman sizi takip eden kitle iyiye gittiğinizden emin olabiliyor. Ben de bir mekânla anlaşırken buna dikkat ettim. Benim ismimle bir mekân anıldığı zaman o yerde misafirlerime karşı mahçup olmayacağımı yüzde yüz emin olduğum yerlerle anlaşma yaptım. Ela Maçka da bu anlamda doğru bir isim. Hem hedeflerimiz de aynı. O yüzden insanların isim kovalama bilinçlerinin altında yatan sebep budur.