• $ 5,6592
  • € 6,3832
  • 259.291
  • 101849
Haber hattı
0530 708 54 54
Haber hattı
0530 708 54 54
Reklamı Kapat

Kısa mesafe krizi bitmiyor! O ücret bile çözüm olmadı

Kısa mesafelerde yolcu almamak için direnen taksici sorununu ortadan kaldırmak için getirilen indi-bindi ücreti de sorunu çözmedi. Taksiciler düzenlemeye rağmen kısa mesafede yolcu almamayı sürdürüyor. 

Taksilerde özellikle kısa mesafelerde yolcu alınmamasına çözüm olarak getirilen indi-bindi ücreti çözüm olmadı. Vatandaşlar ve tüketici dernekleri, taksicilerin kısa mesafede yolcu almamayı sürdürdüğünü, bu durumun özellikle sabah ve akşam saatlerinde, turistik ve kalabalık bölgelerde yoğunlaştığını belirtiyor. 

2017'de başladı 

Taksiler konusunda dile getirilen şikâyetlerin başında gelen kısa mesafede yolcu almama problemine çözüm olarak 2017’de uygulanmaya başlayan ve hâlihazırda 10 TL olan indi-bindi ücretine ilk dönemde tüketicilerden ciddi itirazlar gelse de kısa mesafe ve benzeri problemlerin çözümüne katkı sunacağı düşünülmüştü. 

Hiçbir gelişme yok 

Ancak aradan geçen sürede taksicilerin kısa mesafede indi-bindi uygulamasına rağmen yolcu almamayı sürdürdüğü belirten vatandaşlar, problemin çözümü noktasında bir gelişme sağlanamadığını kaydediyor. 

Cezalar artmalı

Vatandaşlar, özellikle sabah ve akşam saatlerinde (işe gidiş ve iş çıkışı), turistlerin bulunduğu ve kalabalık bölgelerde, yağmurlu havalarda tüm ısrarlara rağmen taksicilerin istisnalar hariç yolcu almamayı sürdürdüğünü vurguluyor. Bu alanda kesin çözüm talep eden vatandaşlar, denetimlerin ve cezaların artırılması, yolcu almayanlara caydırıcı cezaların getirilmesini talep ediyor. 

‘Arabayı teslim edeceğim’ diye bir mazeret olamaz 

Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, hiçbir taksicinin, “arabayı teslim edeceğim, değişime gidiyorum” diye bir mazereti olmayacağını belirterek, “Bankaya 16.50’de girdiğinizde size ‘banka kapandı, çıkın’ diyemezler. 17.00’de veya 1-2 dakika kala kapı kilitlenir, içerideki müşterilerin işlemi bitene kadar beklenir” dedi. Ağaoğlu, “Yaklaşık 18 bin civarında tahditli plaka var İstanbul’da. Bunun bir düzene girmesi lazım. Piyasada rekabet olması gerekiyor” ifadelerini kullandı. 

Taksi plakaları tahditli olmamalı

Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Genel Başkanı Aziz Koçal, “Taksi plakalarının tahditli olmaması gerektiğini düşünüyoruz. Taksicilik şartlarını yerine getiren herkes bu işi yapabilmeli" dedi.

 

 

Son dakika haberleri, son dakika haber, son dakika gelişmeleri
Son dakika haberleri

<p>İsveç’in başkenti Stockholm merkezli teknoloji şirketi Furhat Robotics tarafından geliştirilen ‘T

Yapay Zekâlı Robottan Önyargısız İş Görüşmesi!

İşsizlik maaşı için şart koşulan 120 günlük 'prim ödeyerek sürekli çalışma' maddesi değiştiriliyor

4 bilezikle başladı! Milyonluk servetin sahibi oldu

Şampiyonlar Ligi'nde en çok kazanan takımlar