• $32,3803
  • 35,0395
  • 2323.37
  • 9089.58
25 Mart 2017 Cumartesi 01:00 | Son Güncelleme:

Türkleşen Welder'le saatte tarih yazmaya hazırlanıyor

Türkleşen Welder'le saatte tarih yazmaya hazırlanıyor

Geçen yıl İtalyan saat markası Welder'i satın alan Saat&Saat, bu sene saat sektörünün kalbinin attığı Baselworld'e ilk kez distribütör değil, 'marka sahibi' olarak katıldı. Welder'i 'tarih yazmak' için aldıklarını söyleyen Ramazan Kaya, "Bugüne kadar biz çalışıyorduk, katmadeğeri Avrupa yiyordu. Artık onlar çalışacak, biz kazanacağız" diyor. 

ŞENAY KÖŞDERE

Dünya saat ve mücevher sektörünün kalbinin attığı BaselWorld 2017 İsviçre Basel'de kapılarını açtı. 30 Mart'a kadar sektörün önde gelen firmaları yeni ürünlerini dünya vitrinine bu fuarda sunuyor. Türk firmalar ise bu fuara bugüne kadar hep distribütör olarak katılıyordu. Bu sene durum değişti. BaselWorld'e 25 yıldır distribütör sıfatıyla katılan Saat &Saat, bu sene geçen yıl satın aldığı İtalyan arkası Welder ile artık marka sahibi konumunda. Saat &Saat'in standı Samsung'la Seiko'nun hemen arasında. Firmanın İtalya'dan alıp, Türk markası yaptığı Welder ise başka hiçbir markada olmayan ftokromik camıyla fuarın en dikkat çeken ürünleri arasında.  

Saat &Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, bu sene farklı bir gurur ve heyecanla Baselworld'e katıldığını anlatıyor: "Biz bir Türk şirketinin bunu yapabileceğini göstermek istedik. Eskiden hep Türkler üretir, katma değeri başkaları alırdı. Artık tam tersi olacak, onlar çalışacak. Katma değerini biz yiyeceğiz. Saat&Saat olarak Welder’den gelecek kâra da ihtiyacımız yok. Ama biz tarih yazmak istiyoruz. Bu yıl fuarın markası olacağız. Herkes bizi konuşacak.” 

İLK İMZALAR  ATILDI

Fuarda ilk sinyallerin çok pozitif olduğunu, distribütörlerden gelen ilgi karşısında ayaklarının yerden kesildiğini vurgulayan Kaya, ilk anlaşmalarını ise Endonezya'nın en büyük dağıtıcı grubuyla yaptıklarını söyledi. 

HEDEF 50 BİNE ÇIKTI

Welder'in ilk çeyrek satış rakamlarının hedeflerinin üzerinde olduğunu, Saat &Saat'in distribütörlüğünü yaptığı 30 marka içinde liderliğe yerleştiğine dikkat çeken Kaya,  ilk yıl için belirledikleri Türkiye’de 30 bin adetlik satış hedefini 50 bine çıkardıklarını, yurtdışı için de 50 bin adetlik hedef belirlediklerini vurguladı. 

'Evet' çıkarsa piyasaya iyi gelir

 

23 yıldır aralarında Fossil, Michael Kors, Armani gibi dünya devlerinin olduğu 30 saat markasının Türkiye distribütörlüğünü yapan Saat &Saat, 2016 yılını yıl bir önceki yıla göre yüzde 20’lik artışla tamamlayarak, 400 bin adedin üzerine çıkmış. Kaya, 2016’da 250 milyon TL ciro elde ettiklerini, bu yıl ise bu rakamı 350 milyona çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Dünya saat pazarının son yıllarda küçülmekte olduğuna dikkat çeken Kaya, “Sektör küçülüyor ama biz firma olarak iyiyiz" dedi. Kaya, dünya saat sektörü için 2017’nin parlak geçmesini beklemediklerini Türkiye’deyse durumun referanduma bağlı olduğunu belirterek "'Evet’ çıkarsa piyasanın daha iyi olacağına inanıyorum” dedi.

Moduna göre renk değiştiriyor

Welder, Türk sahibiyle marka kimliği ve saat modellerini de yeniledi. Yeni modeller Moody ve The Bold, Baselworld 2017’de görücüye çıkarıldı. Marka özellikle hareket edince renk değiştiren 'fotokromik camıyla' dikkat çeken Moody modeliyle çok iddialı. Ramazan Kaya, Welder'e bu yıl Türkiye'de 7 milyon TL'lik yatırım yapacaklarını sözlerine ekledi.

 

 

Tam 1,5 milyar... Dış kaynak akışı bu yıl da hız kesmedi
Tam 1,5 milyar... Dış kaynak akışı bu yıl da hız kesmedi

Tam 1,5 milyar... Dış kaynak akışı bu yıl da hız kesmedi

Bakan Uraloğlu tarih verdi: İki ili birbirine bağlayacağız
Bakan Uraloğlu tarih verdi: İki ili birbirine bağlayacağız

Bakan Uraloğlu tarih verdi: İki ili birbirine bağlayacağız

Murat Kurum, BAYKAR'ı ziyaret etti: Türkiye'nin geleceğine olan inancım arttı
Murat Kurum, BAYKAR'ı ziyaret etti: Türkiye'nin geleceğine olan inancım arttı

Murat Kurum, BAYKAR'ı ziyaret etti: Türkiye'nin geleceğine olan inancım arttı