• $32,384
  • 35,0713
  • 2326.4
  • 9128.7
14 Şubat 2016 Pazar 03:00 | Son Güncelleme:

Türkler ambargoya rağmen Moskova'da şov yaptı

Türkler ambargoya rağmen Moskova'da şov yaptı

'Turkish Airlines Euroleague' maçları Türk markalarının küresel boyuttaki yükselişinin en önemli göstergelerinden biri haline geldi. Geçen hafta içinde Moskova'da oynanan iki maçta seyirciler Rusya'nın yaptırımlarına rağmen takımlar kadar THY ve Doğuş Grubu markalarını da gördü...

Selim KARAHAN

Rusların en iddialı, hatta tek iddialı olduğu uluslarası spor organizasyonu olan Turkish Airlines Euroleague'e bu yıl Türk markaları damga vuruyor. Üç gün önce Moskova'da Khimki oynanan Khimki-Real Madrid ve iki gün önce yine Moskova'da oynanan CSKA Moskova-Olympiakos maçlarını seyredenler en az takımların isimleri kadar Türk markalarının reklamlarını da gördü. An itibarıyla Rusya'nın uyguladığı yaptırımlar çerçevesinde bir Türk şirketinin herhangi bir Rus kanalında reklamını vermesi imkansıza yakın. Ancak Rusya'nın uluslarası arenada varlık gösterebildiği tek spor organizasyonu 'Turkish Airlines Euroleague'i boykot etme şansı bulunmuyor. 

Logoları her yerde 

Rusya'da basketbol, futbolla aşağı yukarı aynı popülerliğe sahip, hatta zaman zaman basketbol seyircileri fanatiklikte futbolu aratmayan işler yapıyor. Bu sebeple Euroleague maçları ülkede büyük ilgi görüyor. Turkish Airlines Euroleague'in ana sponsoru adından da anlaşılacağı gibi Türk Hava Yolları (THY). Ayrıca geçen yıl yapılan anlaşmayla Doğuş Grubu da bu köklü spor organizasyonunun ana sponsorlarından birisi oldu. Bu şirketlerin sponsorluğu doğal olarak maç esnasında saha kenarında panolarda gösterilen ve parke üzerine boyanan reklamları da kapsıyor. Yani şu anda bir Turkish Airlines Euroleague maçı izlediğinizde ister istemez Türk markalarının küresel boyuttaki yükselişine de şahitlik etmiş oluyorsunuz...
 
2020'ye kadar ismi THY'den

THY ile Euroleague ilk olarak 2010'da stratejik ortaklık anlaşması imzalamıştı. 2014'te ise işbirliği bir adım ileri taşınarak isim sponsorluğuna dönüştü. 2020 yılına kadar Euroleague, Turkish Airlines Euroleague ismiyle anılacak. Söz konusu anlaşma Euroleague tarihindeki ilk ve tek isim sponsorluğu anlaşması oldu. O dönem THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu Euroleague'in aslında ilk olarak isim sponsorluğunu düşünmediğini ancak yoğun uğraşlar sonucu ikna olduğunu söylemişti. 

Doğuş da devlerin formalarını süslüyor

DOĞUŞ Grubu da geçtiğimiz eylül ayında Euroleague'in ana sponsorlarından biri oldu. Ve Garanti Bankası logosu dünyaca ünlü oyuncuların formalarını süslemeye başladı. Anlaşma kapsamında Doğuş Grubu bünyesinde Şahenk İnisiyatifi’ne bağlı olarak faaliyet gösteren ve çocukları zararlı alışkanlıklardan uzak tutarak spora ve basketbola yönlendiren 'Oyunda Kal' platformu, Euroleague’in sosyal sorumluluk programı olan 'One Team' ile birlikte projelerini Avrupa’ya taşımaya başladı.

Dış ticaret açığı yüzde 44,2 azaldı
Dış ticaret açığı yüzde 44,2 azaldı

Dış ticaret açığı yüzde 44,2 azaldı

Emeklilere indirimli bilet müjdesi!
Emeklilere indirimli bilet müjdesi!

Emeklilere indirimli bilet müjdesi!

Tam 1,5 milyar... Dış kaynak akışı bu yıl da hız kesmedi
Tam 1,5 milyar... Dış kaynak akışı bu yıl da hız kesmedi

Tam 1,5 milyar... Dış kaynak akışı bu yıl da hız kesmedi