• $32,3836
  • 34,9963
  • 2326.15
  • 9092.3
30 Nisan 2016 Cumartesi 01:00 | Son Güncelleme:

'Küçük ekran' planı tuttu, ilk çeyrek geliri 3 milyara yaklaştı

'Küçük ekran' planı tuttu, ilk çeyrek geliri 3 milyara yaklaştı

Turkcell, data ve servis gelirlerinin itici gücüyle Türkiye’de % 10 grup olarak ise % 8.3 büyüdü. Terzioğlu, "Küçük ekran üzerine kurduğumuz oyun planı hedeflediğimiz şekilde işliyor" dedi. 

Turkcell 2016’nın ilk üç ayında, tarihinin en yüksek 1. çeyrek geliri ve FAVÖK’üne imza attı. Grup geliri 3.2 milyar lirayı aştı. Bunun itici gücüyse ‘Turkcell Türkiye’nin performansı oldu.  İlk çeyrekte yüzde 10’la çift haneli büyüyerek 2 milyar 928 milyon lira gelir kaydeden Turkcell Türkiye’nin başarısında yıllık bazda yüzde 31.1 artarak 1 milyar 229 milyon TL’ye ulaşan data ve servis gelirlerinin katkısısı büyük. Data gelirleri  yüzde 26.4 büyümeyle 1 milyar lirayı geçti, servis ve çözüm gelirleri temelde Turkcell TV+, fizy ve diğer mobil servislerindeki artan kullanıma bağlı olarak yüzde 57,2 yükselerek 226 milyon liraya çıktı. Yılın ilk çeyreğinde Turkcell Grubu yüzde 8,1 artışla 1 milyar TL FAVÖK’e ve yüzde 31,1 FAVÖK marjına ulaştı. Turkcell Türkiye ise aynı dönemde yüzde 10,6 büyümeyle 916 milyon TL FAVÖK ve yüzde 31,3 FAVÖK marjı kaydetti.  

SABİTTE 61 BİN YENİ MÜŞTERİ 

Turkcell Türkiye’nin, sabit müşteri sayısı da 1.6 milyon seviyesine dayandı. Çeyreksel bazda 36 bin fiber ve 25 bin ADSL müşteri artışıyla toplam 61 bin yeni sabit müşteri kaydetti. Yeniden yapılanmanın yarattığı pozitif etki ile Turkcell Uluslararası 7 çeyreğin ardından ilk kez gelirlerini artırdı ve yüzde 2,1’lik pozitif büyümeye imza attı. 

Hedeflediğimiz gibi işliyor 

Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Turkcell Türkiye’nin gelirlerinin yüzde 42’sini oluşturan data ve servis gelirlerinin artışında Turkcell TV+, fizy ve diğer mobil servislerdeki artışın etkili olduğunu belirtti. Terzioğlu, “Küçük ekran üzerine kurduğumuz oyun planının hedeflediğimiz şekilde işlediğini görüyoruz” dedi.  

Hedefe Turkcell 4.5G farkıyla ilerliyoruz 

Kaan Terzioğlu, “4.5G abone sayımız 5 milyona ulaştı. 4.5G şebekemiz üzerinden taşınan data trafiği çok kısa zamanda yüzde 22’ye çıktı. 2016 yılı birinci çeyreğinin beklentilerimiz doğrultusunda gerçekleşmesiyle açıkladığımız Turkcell Türkiye ve Grup gelir büyümesi hedefimizi yüzde 8 –10 aralığında yineliyoruz. Grup FAVÖK kâr marjımızı da yüzde 31–33 aralığında hedefliyoruz” dedi. 

500 milyon TL kredi kullandırdı

TERZİOĞLU, “Mart ayında tüm Türkiye’de hizmet vermeye başlayan finansman şirketimiz çok kısa zamanda 
akıllı cihazların finansmanı için 400 binin üzerinde yaklaşık 500 milyon TL tutarında kredi sağladı. Bu gelişmenin etkisiyle şebekemizdeki akıllı telefon penetrasyonu yüzde 55’e yükseldi” dedi. 

Dünyada 50.8 milyon müşteri

Turkcell’in 2016 yılının ilk çeyreğinde 5 ülkede konsolide ettiği operasyonlarının müşteri sayısı, 35,2 milyonu Türkiye’de olmak üzere toplam 50,8 milyon oldu. Bu dönemde faturalı, fiber ve TV’de müşteri kazanımı devam etti. Faturalı müşteri sayısı geçen yıla göre 1,2 milyon arttı ve müşteri bazının yüzde 50’sine ulaştı. Hızla büyümeye devam eden Turkcell TV+ ise geçen yıla göre 514 bin artışla toplamda 679 bin müşteriye ulaştı. Yakınsama stratejisi kapsamında mobil tarafta ses, data ve servislerin her üçünü kullanan müşteri oranı yüzde 17, sabit tarafta TV’li servis kullanan müşteri oranı ise yüzde 30 oldu. 

Tam 1,5 milyar... Dış kaynak akışı bu yıl da hız kesmedi
Tam 1,5 milyar... Dış kaynak akışı bu yıl da hız kesmedi

Tam 1,5 milyar... Dış kaynak akışı bu yıl da hız kesmedi

Bakan Uraloğlu tarih verdi: İki ili birbirine bağlayacağız
Bakan Uraloğlu tarih verdi: İki ili birbirine bağlayacağız

Bakan Uraloğlu tarih verdi: İki ili birbirine bağlayacağız

Murat Kurum, BAYKAR'ı ziyaret etti: Türkiye'nin geleceğine olan inancım arttı
Murat Kurum, BAYKAR'ı ziyaret etti: Türkiye'nin geleceğine olan inancım arttı

Murat Kurum, BAYKAR'ı ziyaret etti: Türkiye'nin geleceğine olan inancım arttı