Onur DEMİRHİSAR - BİLBAO
TÜRKİYE'DEKİ en çetin rekabetlerden birinin yaşandığı GSM pazarında artık şirketlerin bir numaralı gündemi müşteri sadakati. Fiyatların ve altyapıların birbirlerine yaklaşmasıyla birlikte artık rekabette belirleyici olan müşterinin şirkete olan bağlılığını artımaya yönelik uygulamalar. Aynı zamanda Türkiye Milli Basketbol Takımı'nın da ana sponsorları arasında yer alan Turkcell'in bu alana yönelik attığı adımları, şirketin Dünya Şampiyonası dolayısıyla İspanya'nın Bilboa şehrinde düzenlediği toplantıda dinleme fırsatı bulduk.
DOKUZ BÖLÜME AYIRDI
Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Burak Sevilengül, Turkcell'in 34.6 milyon abonesiyle, dünyadaki 206 ülkenin nüfusundan daha fazla müşteri sayısına sahip olduğunu vurgularken, aboneleri toplumun farklı kesimlerine göre bölümlere ayırdıklarını söyledi.
FARKLI UYGULAMALAR
‘Gençler, emekliler, ev hanımları, esnaf, çiftçi, profesyoneller, engelliler, kamu çalışanları ve Platinum’ grubu için farklı uygulamalar geliştirdiklerini belirten Sevilengül, bu grupların ihtiyaçlarını belirleyebilmek için saha çalışanlarının kimi zaman tarlalarda çiftçilerle vakit geçirdiklerini kimi zaman ise kadınlar günü ya da emekli kamplarına katıldıklarını ifade etti.
Yılda 20 bin adam/saat
12 ayrı kanaldan, bir saatte 455 bin 585 kişiyle temas eden Turkcell başka bir ifadeyle Turkcell her bir dakikada 7 bin 596, her bir saniyede 126 kişiye dokunuyor. Şirket her yıl 20 bin adam/saat teknolojik ürün ve hizmet geliştirmesi yapıyor.
G. Kore başardı biz de yaparız
KONUŞMASINDA Turkcell'in artık bir iletişim şirketinden çok bir teknoloji şirketi olduğunun üzerinde duran Sevilengül, 'Dünyada çıtanız hangi şirket?' sorusuna ise şu cevabı verdi: "Bazen farklı ülkelere bakıyoruz. Daha iyi ne yapabiliri, diğer şirketlerden ne öğrenebiliriz diye. Fakat çoğu zaman üzerine yoğunlaş-
tığımız uygulamaları bizden başkasının yapmadığını görüyoruz. Yani bu anlamda çoğu zaman dünyanın bir numarasıyız, Fakat genel olarak baktığımızda Güney Kore'nin teknoloji şirketleriyle yaptığı atılım bize hep ilham vermiştir. Bu beni çok heyecanlandırıyor. Biz de ülkenin bu atılımına öncülük edebeliriz."
İstenmeyen SMS’leri engelleyebilirsiniz
İSTENMEYEN SMS bildirimlerine yönelik müjdeli bir haber veren Sevilengül, “Turkcell SMS+ uygulaması ile müşterilerimiz, kaynağı ne olursa olsun gelen istemedikleri tüm SMS bildirimlerini artık engelleyebiliyorlar” dedi. Sevilengül, istenmeyen SMS’lerinTurkcell Müşteri Hizmetleri, www.turkcell.com.tr/hesabım veya 2222’ye kısa mesaj yoluyla engellenebileceğinin altını çizdi.
'Bip' sesi tartışması sürüyor
GEÇTİĞİMİZ yıllarda yürürlüğe giren numara taşıma düzenlemesiyle ortaya çıkan ve son dönemde operatörleri karşı karşıya getiren 'bip sesi uyarı tonu' konusuna da değinen Sevilengül, yaptırdıkları araştırmalarda tüketicilerin bu uyarıdan rahatsız olmadıklarının görüldüğünü vurgularken "Arama yapan abonelerin nasıl ücretlendirileceğine dair bir fikri olması için bu bilgilendirmeye ihtiyacı var" ifadelerini kullandı.