• $32,3734
  • 34,9958
  • 2325.56
  • 9079.97
16 Ocak 2018 Salı 21:13 | Son Güncelleme:

Abisinin izinde; Seat Ibiza

Abisinin izinde; Seat Ibiza

Seat Ibiza modeli ile ülkemizde ve tüm dünyada büyük başarı yakaladı. Bu başarıyı daha da ileriye götürmek isteyen marka Ibiza’yı tamamen değiştirerek abisi Leon’a daha yakın bir otomobil ortaya çıkarttı.

(aksam.com.tr/Çağatay Uğur) 

33 yıl önce Seat, küçük ama işlevsel bir model ortaya çıkartmak için çalışmalara başladı. Bu çalışmalarda ortaya çıkan model ise Ibiza’ydı. Seat’ın özerk döneminde geliştirdiği ve güzel satış rakamlarına ulaştığı otomobil marka için yeni bir başlangıç oldu. İspanya’nın küçük bir otomobil fabrikasıyken tüm dünyada adından söz ettirmeye başlayan Seat, Volkswagen grubu tarafından alındığında ise büyük değişikliklerin ve hızla büyümenin ilk haberini vermiş oldu. Bu büyüme ise Volkswagen’i gölgeleyecek kadar ileriye gitmeye başladı. Bu Volkswagen grubu için büyük gelişme iken Volkswagen markası için tehlikeydi. Alt markası büyük devin üstüne çıkamazdı. Bunun için Seat’a desteğini bir nebze kesen Volkswagen, kardeşini koruma görevinden de uzak kalamadı. Polo modeliyle birlikte kardeşinin sahip olduğu B segment hatchback modeli yeniledi. Bu yenilenme ile tamamen farklı görünüme kavuşan Ibiza, adeta ağabeyi Leon’un küçültülmüş hali. Küçültülmüş derken aklınıza çok küçük boyutlar gelmesin. Aracın eski nesline göre aks mesafesi 95 mm artmış. Bu artış diz mesafesinde 35 mm artış sağlamış. Yatay olarak da büyüyen otomobil, 42 mm’lik omuz mesafesinde artış sergiliyor. Bu büyümeyi gözle görmekte mümkün. Ibiza’nın arka koltuğuna oturduğunuzda artan diz mesafesi anında fark ediliyor. Daha ferah ve daha rahat olan koltuklar, arka koltuğa kadar uzanan ve bu modelde tamamen açılabilen sunroof, Ibiza’nın arka koltuğunda rahat etmenizi sağlıyor. Bu sürüş izleniminde neden arka koltuktan başladım diye şaşırmış olabilirsiniz. Fakat biz sürücüler aracın sol ön koltuğu dışında başka koltuklara oturmuyoruz ve yanımızdaki yolcuları pek düşünmemiş oluyoruz. Onların da rahat seyahat etmeleri hem sürücüleri hem de bizi mutlu eder.

Sürücü koltuğuna geçtiğimizde ise Seat modellerinden alışkın olduğumuz kadran ve direksiyon bizi karşılıyor. Sürücüye tüm bilgileri ileten ekran, küçük fakat kaliteli görüntüye sahip. Direksiyonun hemen sağında bulunan ve kullanımı oldukça kolay olan multimedya ekranı bu aracın en eğlenceli yerlerinden biri. Apple Car Play, Mirror Link ve Android Auto desteği sunan bu ekran, 8.0 inçlik boyutu ile de günümüz standartlarını rahatlıkla karşılıyor. Ekranın altında bulunan dijital klima bölümünün kullanımı ise oldukça kolay. Eşya gözü konusunda 4 kişilik bir ailenin tüm su şişlerini ve ufak tefek eşyalarını rahatlıkla saklayabilen Ibiza’da standart donanımda 5.0 inçlik ekran sunuluyor.  Test aracımızda bulunan opsiyonel Beats Audio ses sistemi ise araç içerisinde en zevk aldığım özellik diyebilirim. Benim gibi müzik dinlemeyi sevenleri mutlu eden bu ses sistemi, yüksek seslerde dahi bozulmalara neden olmuyor. Eğer müzik sever biriyseniz bu opsiyonu kesinlikle almalısınız. Fakat bu opsiyonu alacak bütçesi olmayanlar üzülmesin. Seat’ın kendi ses sistemleri de çoğu markadan daha kaliteli bir ses çıkışına sahip.

Ağabeyinin izinde!

Dış tasarımda ise Seat’ın son tasarımlarının örneğini görmek mümkün. Keskin hatlar ile birleşen yuvarlak kıvrımlar, aracın fazla sportif olmasını sağlamış. Eski nesliyle en ufak bir benzerliği olmayan otomobilin LED farları ise Leon modeline fazlasıyla benziyor. Mükemmele yakın aydınlatma performansı sunan farlar, yağmurlu havalarda performansını biraz kaybediyor. Arka tasarımda ise Kare formlu stop lambaları, aracın diğer modellerden fark edilir tek yönü diyebilirim. Bu benzerlik bazıları için kötü olsa da Leon seven fakat Leon almak için bütçesi bulunmayanlara en güzel çözüm oluyor. Test aracımız olan Ibiza, 1.0 litrelik turbo beslemeli 95 beygir gücündeki motora sahip. Bu gücü 5 ileri manuel şanzıman ile ön tekerleklerine aktaran Ibiza, performans konusunda sizi asla üzmüyor.

Uzun tutulan vites yolları sayesinde, dur kalk trafikte sizi vitesle oynamak zorunda bırakmayan otomobil, çok yoğun trafikler dışında sizi yormuyor. Çok yoğun trafikte ise manuel olmasının verdiği dezavantaja sahip. Fakat bundan da kurtulmanın bir yolu var. 1.0 litrelik 115 beygir gücündeki motor DSG ismindeki otomatik şanzıman ile satın alınabiliyor. İki seçenekte de düşük yakıt tüketimine sahip olan Ibiza, testimiz sonunda 100 km’de 5.8 litre yakıt tüketerek bizleri şaşırtmayı başardı. Bu kadar özellik ile birlikte EuroNCap çarpışma testinden de 5 yıldız alan otomobil, yumuşağa dönük süspansiyonları sayesinde oldukça konforlu. Konforunu yol tutuşunda dezavantaja dönüştürmeyen otomobil, hızlı girilen virajlarda yoldan çıkmamanız için elinden geleni yapıyor. Oldu ki yolda kaymaya başladığınız bu sefer de ESP sistemi sizin yoldan çıkmamanız için elinden geleni yapıyor. 63.900 TL’ye Style donanım seviyesi ve 1.0 litre 75 beygir motorla satın alınabilen otomobil, test aracımızdaki donanımlar ile 76 bin tl civarında satın alınabiliyor. DSG otomatik şanzıman seçeneğinde ise bu fiyat 82.500 TL’ye kadar çıkabiliyor. Bu fiyat bandında alınabilecek mantıklı otomobiller arasında olan Ibiza, bence hem konforlu hem de kaliteli yapısı ise küçük ailelerin ve bayanların tercihleri arasında ilk sıralarda yer almalı. 

Murat Kurum, BAYKAR'ı ziyaret etti: Türkiye'nin geleceğine olan inancım arttı
Murat Kurum, BAYKAR'ı ziyaret etti: Türkiye'nin geleceğine olan inancım arttı

Murat Kurum, BAYKAR'ı ziyaret etti: Türkiye'nin geleceğine olan inancım arttı

Diyarbakırlı Saliha Gündüz'ün Başkan Erdoğan sevgisi: O anları 24 TV'ye anlattı
Diyarbakırlı Saliha Gündüz'ün Başkan Erdoğan sevgisi: O anları 24 TV'ye anlattı

Diyarbakırlı Saliha Gündüz'ün Başkan Erdoğan sevgisi: O anları 24 TV'ye anlattı

Belçika'dan terör provokasyonlarına ilişkin açıklama: PKK Avrupa'da tanınmış bir terör örgütüdür
Belçika'dan terör provokasyonlarına ilişkin açıklama: PKK Avrupa'da tanınmış bir terör örgütüdür

Belçika'dan terör provokasyonlarına ilişkin açıklama: PKK Avrupa'da tanınmış bir terör örgütüdür