Reklamı Kapat

Kahve yerine su molası verin!

Beslenme ve Diyet Uzmanı Deniz Şafak, kış aylarında azalan su tüketimine dikkat çekiyor ve “Kışın su ihtiyacı azalmaz. Sıcak içecekler de suyun yerini tutmaz” diyor.

Kış aylarında vücudun su ihtiyacının azaldığı düşünülüyor ve su tüketimi azalıyor. İnsanlar daha çok sıcak içeceklere yöneliyor. Bu duruma dikkat çeken Central Hospital’dan Beslenme ve Diyet Uzmanı Diyetisyen Deniz Şafak, “Kışın vücudun su ihtiyacı azalmaz. Üstelik ‘Çay, kahve gibi içecekler su ihtiyacını karşılar” düşüncesi de doğru değil. Çay, kahve gibi içecekler asla suyun yerini tutmaz. Üstelik bu içecekler idrar söktürücü özellikleri nedeniyle sanılanın aksine vücuttan su atılımına neden olur. Bu durum da vücutta daha fazla su ihtiyacı oluşmasına yol açar” diyor. 

- Su nefesten sonraki en önemli ihtiyaç

İnsanlar, besin almadan haftalarca yaşayabilir fakat su olmadan yaşamını yalnızca birkaç gün sürdürebilir. Tüketilecek hiçbir sıvı suyun vücutta üstlendiği görevleri yerine getiremez. İnsan vücudu için en ideal sıvı sudur.

- Küçük yudumlarla başlayın

Su içme alışkanlığı kazanmak için su içmeye küçük yudumlarla başlanabilir. İçilecek suyun gün içine yayılması da büyük önem taşır. Örneğin; öğlene kadar 1 litre su içmek, günün kalan saatlerini susuz geçirmek yeterli su içildiği anlamına gelmez. Çünkü içilen fazla su kısa sürede böbrekten idrarla atılır. Su tüketilmeyen zaman diliminde vücut kullanacak su bulamaz. 

- Sıcak içecekler suyun yerini tutmaz!

Kışın daha fazla tüketilen sıcak içeceklerin, su ihtiyacını karşıladığı düşüncesi doğru değil. Bu içecekler, susama ihtiyacını giderebilir ama idrar söktürücü özelliğe sahip oldukları için sanılanın aksine vücuttan su atımını kolaylaştırır. Buna yetersiz su tüketimi de eklenince vücut kış aylarında susuz kalır ve işlevini yerine getiremez. Bu nedenle yaz aylarında olduğu gibi kış aylarında da kalori başına 1 mililitre su alımına özen gösterilmelidir.

- Her bir kalori için 1 mililitre su tüketin 

Her birey tükettiği her 1 kalorilik yiyeceğe karşılık 1 mililitre su almalıdır. Örneğin; 2000 kaloriyle beslenen biri 
günlük ortalama 2 litre su tüketmelidir.

- Aromalarla su tüketimini keyiflendirin

Suyun içine atılacak nane dalları, elma ya da limon dilimleri veya meyve parçaları suya farklı bir aroma katar. 

 

Sevilen dizi Dayan Yüreğim'in yeni bölüm fragmanı sonunda yayınlandı

Dayan Yüreğim 5.Bölüm 1.Fragmanı yayınlandı

Bilim insanları üreticiyi uyardı! Toplu ölümler yaşanıyor

Cumhurbaşkanı Erdoğan CNR Kitap Fuarı'nda konuştu

Hayvanlar tarafından büyütülen insanlar

En Çok Okunanlar