MAN Türkiye’de yöneticiler yeni nesilleri dinledi

Türkiye otomotiv sektöründe bir ilki gerçekleştiren MAN Türkiye’de, 1988 ve sonrası doğumlu ‘Y’ kuşağı çalışanları, şirketteki üst düzey yöneticilere mentorluk yaptı. “ZaMANe” adı verilen “Tersine Mentorluk” programı sonunda, ‘X’ ve ‘Y’ kuşaklarının birbirleri ile ilgili algısı, etkileyici biçimde değişti.

MAN Türkiye’de yöneticiler yeni nesilleri dinledi

Dünyanın üretim ve mühendislik devi MAN, İnsan Kaynakları’nda çalışanlarının gelişimine yönelik fark yaratan uygulamalarına devam ediyor. 2012’den bu yana mentorluk programı uygulayan MAN Türkiye, geçtiğimiz yıl programı tersine çevirdi.

Ankara fabrikasında “Tersine Mentorluk” uygulamasına "ZaMANe” adını vererek yeniden yorumlayan MAN grubu, Y kuşağındaki genç çalışanlarını uygulamanın merkezine aldı.

Türkiye otomotiv sektöründe bir ilke imza attıklarını söyleyen MAN Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü Mustafa İskifoğlu, “İş hayatında kuşaklar arasında köprü kurmada önemli bir yeri olan bu programla farklı bakış açıları olan X ve Y kuşağını birbirine yaklaştırmayı, Y kuşağını ve onların beklentilerini doğru anlamayı amaçladık” dedi. Trendleri yakalamak için alışılagelmiş yöntemlerden ziyade kendi Y kuşağı çalışanlarından destek almanın en doğru yol olacağını düşündüklerini belirten İskifoğlu, “İşte bu noktada ‘ZaMANe’ programını devreye soktuk. Program süresince alınan geri bildirimlerde her iki tarafın da hem kendileri hem de kurumları hakkında daha objektif bir bakış açısı kazandıklarını rahatlıkla söyleyebiliriz” diye konuştu.

Mustafa İskifoğlu süreci şöyle özetledi: “ZaMANe isimli Tersine Mentorluk programında, 1988 ve sonrası doğumlu 18 Y kuşağı çalışanımız, üçer kişilik gruplar halinde MAN Türkiye'deki üst düzey yöneticilerine mentorluk yaptı. Yapılandırılmış bir gündem ve süre dâhilinde yönetici ve gençleri bir araya getirdiğimiz ‘ZaMANe’ toplantılarından, farklı boyutlar kazanmış yeni projelerin ortaya çıktığını gördük. Birlikte nasıl bir zenginlik yaratabiliriz? Farklılıklara saygı duymayı endüstri kültürü yaklaşımıyla nasıl öğrenebiliriz? gibi düşüncelerle yola çıkarken, Y kuşağının penceresinden; hayata, iş yaşamına ve kendi üretimimize bakmayı denedik. Programımız, bilgi paylaşımından ziyade iç görü ve bakış açılarını güncelleyen, ortak akıl ve sinerjinin merkezde olduğu bir yaklaşım oldu.”

“İlham veren liderler algısı arttı”

Program başlangıcında ve sonunda yapılan ön test / son test sonuçlarına bakıldığında; iki kuşağın da birbiri ile ilgili algısının etkileyici bir biçimde değiştiği görüldü.

“X kuşağı yöneticilerin uygulama sonrası ilham veren liderler” olduğuna dair algıda artış gözlemlendi. Ayrıca bu uygulamayla birlikte Y kuşağı çalışanlar; fikirlerinin X kuşağı yöneticileri tarafından önemsendiğini hissettiklerini ifade ettiler. Y jenerasyonu ile ilgili algı ise “sosyal, girişimci, soru soran, özgüvenli ve teknoloji jenerasyonu” oldukları yönünde ağırlık kazandı.

Tüm Otomobil haberleri için tıklayın